رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: کاهش دانشجو ،یکی از مشکلات پیش روی دانشگاههاست.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از زنجان؛رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در بیان وضعیت پیش روی دانشگاهها گفت : موضوع تغییرات جمعیت طی سالهای گذشته در مدیریت کلان و خرد جامعه به خوبی نمایان شده است و اثرکاهش جمعیت در حال حاضر در سیستم دانشگاهی نیز به خوبی مشاهده می شود .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افزود : کاهش پذیرش دانشجو در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی طی سالهای اخیر سبب بوجود آمدن مشکلاتی در این عرصه شده است و برخی واحد ها را با کمبود منابع مالی مواجه کرده ، که خوشبختانه واحد زنجان تا کنون چندان به این مشکل دچار نشده است .

وی با مقایسه میزان پذیرش دانشجو و منابع درآمدی واحد زنجان در سال 92 و مقایسه آن با سال 1393 گفت : در سال93 به دلیل تاسیس رشته های جدید و رغبت دانشجویان به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان موجب افزایش چشمگیر در ورودی های جدید شده و این مسئله سبب تقویت بنیه آموزش و پژوهش و همچنین مالی دانشگاه گردید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان همچنین  به تغییرات در حوزه آموزش عالی اشاره کرد و گفت : روند تغییرات در پذیرش دانشجو از مقاطع کاردانی و کارشناسی به سمت مقاطع تحصیلات تکمیلی سوق داده شده است .

رجائی افزود : با توجه به تغییرات در حوزه آموزش عالی و گرایش جامعه به سمت تحصیلات تکمیلی ضرورت براین بودتا دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس این رهیافت به تنظیم سیاست های خود در این زمینه روی بیاورد .

وی اضافه کرد : توسعه تحصیلات تکمیلی در شرایط تغییر در رویکردها و سیاست ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر بود که این واحد برای رسیدن به شاخص های توسعه همت مضاعفی را برای تاسیس رشته های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی به کار برد و طی 18 ماه گذشته تعداد رشته های کارشناسی ارشد از 34 رشته به 81 رشته و تعداد رشته های دکترای تخصصی از 2 رشته مصوب به 26 رشته افزایش پیدا کرد .

وی تصریح کرد : توسعه تحصیلات تکمیلی و افزایش رشته های تحصیلی ، دانشگاه را از برخی تهدیدات و تنگناها خارج کرد و اگر این اتفاقات رخ نمی داد به گونه ای که در مرداد سال 1393 با ادامه وضع حاکم امکان اداره واحد به لحاظ مالی وجود نداشت که ادغام واحد های علوم و تحقیقات و افزایش رشته ها گره گشای مشکلات گردید.

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از اخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



برچسب ها: کاهش ، دانشجو ، دانشگاه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.