معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری از حضور فعالان اقتصادی به بحث تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

محمود شیخ‌ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: با حمایت و تلاش معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری اعتبارات خوبی به صندوق نوآوری و شکوفایی داده شده است و باید فاصله دانشگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه کمتر شود و فعالان حوزه اقتصادی وارد بحث تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان شوند.

وی در ادامه تأکید کرد: تدوین استانداردها نقش مهمی در تجاری سازی محصولات جدید دارد. که خوشبختانه ستاد توسعه سلول‌های بنیادی و معاونت علمی به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

شیخ‌ زین‌الدین عنوان کرد: همچنین معاونت علمی در این سال‌های اخیر بر ضرورت اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای داشته و در راستای پیشبرد اهداف به آن تأکید ویژه‌ای داشته است.

شیخ‌ زین‌الدین خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های مهمی که در این حیطه به آن توجه شده است. ایجاد راهبرد تقاضا است تا سرمایه‌گذاری مناسبی از طرف نهادهای حمایتی و بخش خصوصی در زمینه تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان صورت پذیرد.

همچنین باید انتقال فن‌آوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان به نحوی باشد که قسمتی از هزینه آن توسط محصول صادراتی شرکت مربوطه تأمین شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار