شواهد نشان می‌دهد تاکنون بیشترین سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه در کشورهای اروپایی انجام گرفته است.

بیشترین سرمایه‌گذاری روس‌ها در کدام کشورها صورت می‌گیرد؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک گزارش نشان می‌دهد که بیشتر سرمایه گذاری های مستقیم روس ها در کشورهای اروپایی تاکنون انجام گرفته است.  این در حالی است که کشورهای اروپایی به خاطر بحران اوکراین روسیه را از نظر اقتصادی و مالی تحریم کرده‌اند و این گونه خود را از سرمایه گذاری های روسیه محروم کرده‌اند.

بانک توسعه اورآسیا (BEAD)، بانک توسعه‌ای که مقر آن در آلماتی قزاقستان است و در سال 2006 با عضویت روسیه، قزاقستان، ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان و تاجیکستان بنیان نهاده شد، با انتشار گزارشی اعلام کرد بیش از نیمی ازسرمایه گذاری های مستقیم روسیه در کشورهای خارجی در کشورهای اروپایی و به ویژه در ایتالیا، آلمان و انگلیس صورت گرفته است.

در بخشی از گزارش این بانک توسعه آمده است 15 درصد سرمایه گذاری های مستقیم روس ها در ایتالیا، 9 درصد در آلمان، شش درصد در انگلیس و پنج درصد در بلغارستان صورت گرفته است. در خارج از اتحادیه اروپا نیز صربستان بیشترین بهره را از سرمایه گذاری مستقیم روس ها برده است. 

در میان 10 کشور نخستی که بیشترین سهم را از سرمایه گذاری های مستقیم روس ها برده‌اند، می‌توان به ترکیه با 9 ممیز یک دهم درصد، عراق هشت ممیز یک دهم درصد، هند، پاکستان و بنگلادش اشاره کرد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار