مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان آذربايجان شرقي گفت: با تصويب هفت طرح هادي روستایی در شهرستان كليبر و 11 طرح هادي روستايي درشهرستان هوراند، در مجموع 391 خانوار از مزايای اين طرح بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محمدي به مزاياي طرح هادي روستايي مصوب اشاره و تصريح كرد: يكي ديگر از اقدامات بنياد مسكن در روستاها، تهيه و تصويب طرح هادي روستايي مي باشد كه با تصويب طرح هادي درحاشيه روستاها كه نهايتا به منابع واراضي ملي ختم مي شود، از تعرض وتصرف به اين اراضي جلوگيري وباعث حفظ منابع ملي با نوع كاربري آن مي شود.

وي افزود: ايجاد زمينه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرايط فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي، تامين عادلانه امكانات از طريق ايجاد تسهيلات اجتماعي، توليدي، رفاهي، هدايت وضعيت فيزيكي روستا از جمله اهدافي است كه در توسعه روستاها دنبال مي شود.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان اظهار كرد: هرچه خدمات بهسازي روستايي و اجراي طرح هاي توسعه روستايي شتاب بيشتري گيرد مي توان اميد داشت كه از مهاجرت‌ها كاسته شود و به كار و توليد در روستاها شتاب بيشتري دهد.

محمدي اضافه كرد: ازسوي ديگر توسعه روستايي را مي توان عاملي در بهبود شرايط زندگي افراد متعلق به قشر كم درآمد ساكن روستا و خود كفاسازي آنان در روند توسعه كلان كشور دانست.

وی  با بيان اينكه خالي شدن روستاها از سكنه از جمله مواردي است كه آينده كار، تلاش و توليد را تهديد مي كند، خاطر نشان كرد: بنياد مسكن با تلاشي مضاعف و با اجراي طرح‌هاي عمراني، زمينه كاهش مهاجرت‌ها و ماندگاري در روستاها را فراهم كرده است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.