فاضلاب‌های شهری و تجاری در کنار پسماند کارواش‌ها آب های سطحی و رودخانه فیروزکوه، پاک ترین شهر استان تهران را گریبان‌گیر مشکلات زیست‌محیطی فراوانی کرده است.

آب های پاک ترین شهر تهران در معرض آلودگیبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رشد قارچ‌گونه کارواش‌های شهرستان فیروزکوه و ورود فاضلاب‌های شهری و تجاری این شهر، روزگار رودخانه و آب های سطحی فیروزکوه را به سیاهی و آلودگی رسانده و حالا محیط ‌زیست این شهر به همراه فرمانداری کمر به قلع و قمع کارواش‌های متخلف و احداث سیستم‌های تصفیه فاضلاب بسته‌اند.

* آلودگی گریبان‌گیر آب های سطحی

نبود سیستم‌ تصفیه فاضلاب‌های شهری در فیروزکوه، حجم زیادی از پسماندهای خانگی و تجاری را وارد آب های سطحی شهرستان فیروزکوه کرده و آلودگی‌های جدی زیست‌محیطی را به ارمغان آورده و اکنون خبر از احداث این تصفیه‌خانه‌ها به گوش می‌رسد.

نوراله طاهری فرماندار فیروزکوه در این‌باره می‌گوید: سیستم تصفیه فاضلاب شهری از مهم ترین بحث‌های شهرستان فیروزکوه است که اخیرا در پی مطالعات انجام شده در این حیطه و سخنان ریاست جمهوری در سفر اخیر خود به فیروزکوه، بنا شده بودجه کافی برای راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب اختصاص داده شود.

* نقش پررنگ کارواش‌ها در آلودگی 

علاوه بر ورود فاضلاب‌های شهری و تجاری به آب های سطحی و رودخانه فیروزکوه، کارواش‌ها نقش پررنگی در دامن زدن به آلودگی آب های این شهرستان به ثبت رسانده‌اند به‌طوری‌که فعالیت واحد‌های کارواش‌ با پایش و تذکرات اداره کل محیط زیست مربوطه مواجه شده است.

محمد فریدی رئیس محیط زیست فیروزکوه در این‌باره می‌گوید: در پی پایش‌های مستمر از کارواش‌ها به عنوان یکی از عوامل ایجاد کننده آلودگی آب‌های فیروزکوه، واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و مهلتی یک ماهه جهت رفع آلودگی‌ها برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت : بعد از پایان فرصت یک ماهه، اگر واحدهای متخلف همچنان به فرآیند آلوده‌سازی خود ادامه دهند به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی پلمپ خواهند شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار