30 هزار نفر در انجمن های مردمی برای حفظ میراث فرهنگی کشور مشارکت دارند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری امروزدر نشست معاونان میراث فرهنگی استان های کشور در ساری به فعال بودن انجمن های حفظ میراث فرهنگی در 27 استان اشاره کرد و گفت: 30 هزار نفر با ثبت نام دراین انجمن ها درزمینه حفظ میراث فرهنگی فعالیت می کنند .

محمد حسن طالبیان افزود: انجمن های مردمی حفظ میراث فرهنگی در صیانت و نگهداری آثار و بناهای تاریخی جامعه ما نقش آفرین هستند و نباید از این ظرفیت مغفول ماند .

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای جذب نیرو یگان حفاظت از آثار تاریخی گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل مردمی برای این منظور استفاده لازم را ببریم .

معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مهمترین راه برای جلب حمایت و مشارکت های مردمی برای حفظ و حراست ازآثار باستانی را معرفی این آثار و ارزشهای معنوی و فرهنگی آنها دانست و افزود : هنوز بسیاری از آثار تاریخی وباستانی و ارزش آنها در انتقال فرهنگ و تمدن کشور به نسل های آینده برای جامعه به روشنی بیان نشده است .

طالبیان گفت : سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور بدنبال جلب مشارکت های مردمی دراین زمینه است و می توان به عنوان جزیی از برنامه های مهم این سازمان از آن نام برد .

نشست معاونان میراث فرهنگی ادارات کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان های کشور صبح امروز در هتل بادله ساری گشایش یافت و به مدت دو روز ادامه دارد .

تبادل تجربیات ، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای لازم برای رفع مشکلات حوزه میراثی استان های کشور از موضوعات قابل بحث و بررسی در این نشست اعلام شده است .


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.