مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بر اهمییت آموزش پیش دبستانی قبل از ورود به مدارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛مرتضی تمجیدی در جلسه امور اجتماعی استان زنجان گفت: دوره آموزشی پیش‌دبستانی غیر الزامی و غیر رسمی در نهاد آموزشی  کشور است 

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان از خانواده ها ی با شرایط متفاوت وارد مدارس ابتدایی می شوند افزود: مراکز پیش دبستانی در راستای ایجاد شرایط برابر آموزشی برای دانش آموزان تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به آموزش‌های ارائه شده در مراکز پیش‌دبستانی اضافه کرد: آشنایی با ایران، آموزش امور بهداشتی ، رشد تفکر و ذهن نوآموزان و محیط زیست از جمله این آموزش‌ها است.

تمجیدی با بیان اینکه مراکز پیش دبستانی مؤظف به آموزش سه ساعته نوآموزان هستندگفت: استان زنجان در زمینه پوشش آموزشی در رتبه هفدهم کشور قرار دارد.

تمجیدی با اشاره به اینکه مراکز پیش‌دبستانی مراکز خصوصی و دولتی هستند، افزود:: شهریه این مراکز از 285 تا 450 هزار تومان بنا به خدمات ارائه شده متغیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تاثیر گذاری دوره آموزشی پیش‌دبستانی در تحصیل دانش‌آموزان اظهار امیدواری کرد :در سالهای آتی با برنامه‌ریزی لازم تعداد بیشتری را در استان تحت پوشش قرار دهند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.