تقویم امروز فوتبال؛

تاکتیک کفاشیان و سعیدلو، ایران را بازنده کرد/ بازگشت آنری به آرسنال

تقویم فوتبالی امروز به مهمترین اتفاقات فوتبال در تاریخ 16 دی اختصاص دارد.

تاکتیک کفاشیان و سعیدلو، ایران را بازنده کرد/ بازگشت آنری به آرسنال
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 16 دی (6ژانویه) می‌پردازیم.

16 دی 89، فوتبال ایران از داشتن کرسی در کنفدراسیون  فوتبال آسیا محروم ماند در حالی که کفاشیان برای کاندیداتوری کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا و علی سعیدلو هم برای نایب رئیس کنفدراسیون کاندید شده بودند، اما کفاشیان برای بالابردن شانس سعیدلو، انصراف داد. سعیدلو هم برای این پست رای نیاورد و ایران هیچ کرسی‌ای را در کنفدراسیون فوتبال آسیا به دست نیاورد.

16 دی 89، تیم ملی ایران در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا، با نتیجه سه بر یک سنگاپور را شکست داد.
6ژانویه 2012، تیری آنری به آرسنال بازگشت. آنری از سال 1999 تا 2007 در آرسنال بازی کرد و در 369 مسابقه برای این تیم به میدان رفت و 226 گل هم به ثمر رساند او در آرسنال به افتخارات زیادی از جمله دو قهرمانی لیگ و سه قهرمانی جام حذفی دست یافت و در سال 2007 از این تیم جدا شد و با مبلغ 24 میلیون پوند به بارسلونا پیوست.

آنری پس از دو سال حضور در بارسا بر لیگ آمریکا رفت. او در 6 ژانویه 2012، در حالی که بازیکن تیم نیویورک رد بولز آمریکا بود به مدت دو ماه و به صورت قرضی به آرسنال بازگشت.

آنری در اولین مسابقه برای آرسنال  پس از بازگشت به این تیم که سه روز بعد برابر لیدز یونایتد انجام داد تک گل آرسنال را به ثمر رساند.

6 ژانویه 1953، مانفرو کالتس، با سابقه‌ترین بازیکن تاریخ هامبورگ به دنیا آمد او از سال 1970 به تیم جوانان هامبورگ پیوست و یک سال بعد به تیم اصلی راه یافت کالتس تا سال 1989 در هامبورگ باقی ماند و در این سال از این تیم جدا شد و به بوردو پیوست او در سال 1991 دوباره به هامبورگ بازگشت تا فصل آخر دروان بازی‌اش را در این تیم سپری کند.

او در مجموع 581 بازی برای هامبورگ انجام داد و از این لحاظ بعد از کارل هاینس کوربل که 602 بازی انجام داده بود، دوم است البته وی از لحاظ سال‌های حضور در هامبورگ رکورددار است.

دنیل داوری، دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران، امروز 28 ساله شد او متولد 6 ژانویه 1988 در شهر گیسمن آلمان است او فوتبال حرفه‌ای خود را از تیم ماینز آغاز کرد و سپس به اینتراخت فرانکفورت رفت.

داوری پس از درخشش در این تیم، توسط کی‌روش به تیم ملی ایران دعوت شد اما بازی‌های خوبی را در تیم ملی انجام داد و فقط در چهار مسابقه با پیراهن تیم ملی به میدان رفت او در جام جهانی 2014 نیز نیمکت‌نشین بود و پس از جام جهانی نیز، دیگر به تیم ملی دعوت نشد.

او هم اکنون در تیم آرمینیا بیلفد بازی می‌کند و اصلا شرایط خوبی در این تیم ندارد و در این فصل تاکنون در هیچ مسابقه‌ای برای این تیم به میدان نرفته است.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: کفاشیان ، سعیدلو ، آرسنال ، آنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار