یاد و خاطره ی شهیدان دانشکده ی علوم پزشکی تبریز صبح امروز طی مراسمی در سالن اجتماعات این دانشکده گرامی داشته شد.

به گزارشگروه استان ها باشگاه خبرنگاران جواناز تبریز؛رییس دانشکده ی علوم پزشکی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهیدان گفت: صاحبان زور و تزویر همواره سعی در جدا کردن حق طلبان از معنویات ارزش های ناب فرهنگی داشته اند و اکنون می بایست با زنده نگه داشتن یاد شهدا و تجدید میثاق با آرمان های آن بزرگواران با این خدعه ها به مقابله برخواست.

محمد صومی در ادامه به ایثار و فداکاری های مادران شهدا اشاره کرد و افزود: خانواده های شهدا بخصوص ماردان ایشان دین بزرگی بر ضمه ی ما دارند؛ چرا که با ارزش ترین دارایی خود را که همانا فرزندان صالحشان بودن در طبق اخلاص گذاشته و در راه اعتلای اسلام و انقلاب نثار کردند.

مادر شهید " دکتر محمد شایان مهر" ضمن اشاره به ویژگی های اخلاقی و علمی فرزند شهیدش او را فردی با اخلاق و ولایت مدار خواند که در تمامی امور رضای خالق را در سرلوحه داشت.

  جهانبخش در ادامه عمل به وصایای شهدا و پیروی از ولایت فقیه را از تمامی حاضران خواستار شد.

در ادامه ی این مراسم از مادران و خانواده های شهیدان "بهفر" ، " قبادی" ، " توفیق" و " عزیزپور" تجلیل شد.

رو نمایی از تندیس شهید " دکتر محمد شایان مهر" بعنوان یکی از شهدای شاخص این دانشکده پایان بخش این مراسم بود.

این شهید گرانقدر متولد سال 1343 در شهرستان تهران بود. پس از اتمام دوره ی متوسطه در قامت یک بسیجی بمدت یکسال در مناطق عملیاتی کردستان حضور داشتند. در همین حین پس از موفقیت در کنکور سراسری سال 1361 بعنوان دانشجوی رشته ی پزشکی وارد دانشکده ی پزشکی تبریز شد.

به گواهی خانواده و همکلاسی هایش حتی تحصیل در رشته ی پزشکی نیز نتوانست وی را از رفتن به جبه های نبرد حق علیه باطل باز دارد.

سرانجام در سال 1361 در عملیات کربلای 5 در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.

قسمتی از وصیت نامه ی شهید دکتر محمد شایان مهر خطاب به دوستان و هم کلاسی هایش : " علم را برای رضای خدا بخوانید.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.