کارشناس آموزش کشاورزی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای کرمانشاه گفت: در نیمه نخست سالجاری 372هزار و 847 نفرساعت آموزش‌های فنی و مهارتی به روستاییان استان کرمانشاه ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کارشناس آموزش کشاورزی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای کرمانشاه گفت: در نیمه نخست سالجاری 372هزار و 847 نفرساعت آموزش‌های فنی و مهارتی به روستاییان استان کرمانشاه ارائه شد.

غلامرضا ایزدپناه با اعلام اینکه این آموزش‌ها در قالب 89 حرفه در 66 روستا به متقاضیان ارائه شد، اظهار کرد: رشته های ارایه شده به متقاضیان روستایی با توجه به امکانات و متناسب با شرایط و نیاز روستاها انتخاب و آموزش داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال‌زایی، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش و تأثیر بسزایی در توسعه و رونق اشتغال در استان دارد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی متخصص و کاربلد نقش بسیاری دارد، گفت: آموزش‌های فنی و مهارتی می‌تواند زمینه ورود جوانان به بازار کار را فراهم کند.

ایزدپناه از توجه اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه به ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی در روستاها خبر داد و گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روستاییان از اولویت‌های این اداره کل است.

ایزدپناه بهره‌مندی روستائیان و مناطق دورافتاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره برشمرد و گفت: در سال گذشته نیز 680 هزار نفر ساعت آموزش در مناطق روستایی ارائه شد.

وی عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان را در این بخش موفق ارزیابی کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رفع بیکاری گام مؤثری در پیشرفت اقتصادی کشور دارند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.