نخستین نشست استانی شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این نشست با اشاره به اینکه شورای زنان فرهیخته موجب فعالیت  بیشتر زنان در عرصه های مدیریتی، علمی و آموزشی و پژوهشی شده است، اظهار داشت: امید می رود که این تغییر سرآغاز تحولات عظیمی در عرصه جامعه بانوان ایران و به ویژه میدان های علمی و دانشگاهی شود.

سعید جامه بزرگی در با تشریح جایگاه زنان در اجتماع گفت: هدف شورای زنان فرهیخته این است که قابلیت های  زنان توانمند در سه حوزه استادی، کارمندی و دانشجویی شناسایی شود و بانوان صاحب اندیشه و عمل، در جایگاه واقعی خود قرار گیرند. 

وی افزود: به رغم اینکه زنان 50 درصد جمعیت جامعه را تشکیل داده اند کمتر از 10 درصد مشاغل اجرایی را در دست دارند و در این راستا باید موانع را برطرف کنیم و توانایی زنان به عنوان مهم ترین مولفه، برای حضور در بدنه مدیریتی دانشگاه لحاظ شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان تاکید کرد: با تشکیل شورای زنان فرهیخته فعالیت زنان در عرصه های مدیریتی ، علمی و آموزشی و پژوهشی گسترده می شود و امید می رود که این تغییر سرآغاز تحولات عظیمی در عرصه جامعه بانوان ایران و خصوصا میدان های علمی و دانشگاهی شود.

رییس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اهداف این شورا گفت: شناسایی وضعیت و قابلیت های زنان عضو هیات علمی، کارمندان و دانشجویان واحدها و مراکز در زمینه های مختلف، زمینه سازی جهت انجام تحقیقات و پژوهش های بنیادی، راهبردی و کاربردی، حمایت از زنان فرهیخته و توانمند دانشگاهی استان و رفع موانع  جهت ارتقا جایگاه آنان در عرصه های مدیریتی و توجه به سلامت جسمانی و روانشناختی زنان را از جمله این اهداف برشمرد.

مینو محمودی افزود: این شورا وظیفه دارد با ایجاد بانک اطلاعاتی از زنان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت ها و چالش های پیش روی بانوان را بررسی کند و با رفع موانع موجود، حضور زنان در عرصه های علمی، مدیریتی و اجرایی را محقق سازد.

گفتنی است، در این نشست سیمین حجت الاسلامی، ویدا نداف، عاطفه زارعی و مهناز سلیمی عضو هیات علمی واحد همدان احکام خود را از دستان دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان دریافت کردند و اعضا مهناز سلیمی را به اتفاق آرا به عنوان دبیر شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان انتخاب کردند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.