اقدامات نظارتی و قانونی دستگاه قضایی با تشکیل کارگروه پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی در تمامی حوزه های قضایی خراسان رضوی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگارحوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلامعلی مظفری رئیس ستاد پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی خراسان رضوی اظهارداشت: اقدامات نظارتی و قانونی دستگاه قضایی با تشکیل کارگروه پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی در تمامی حوزه های قضایی خراسان رضوی آغاز شده است.

مظفری افزود:ما از نامزدهای انتخاباتی انتظار داریم با انصاف، بصیرت و مسئولیت پذیری در فرایند انتخابات حضور داشته باشند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضائیه در خصوص لزوم نقش آفرینی دستگاه قضا در فرایند انتخابات افزود: بررسی اقدامات انجام شده نشان می دهد که به شدت نیازمند پیشگیری از وقوع تخلف و جرم در این عرصه هستیم و در این زمینه فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهیهای عمومی می تواند بسیار مؤثر باشد.

مظفری، افزایش میزان ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات را نشانگر اعتماد مردم به سلامت و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی دانست.

رئیس دادگستری خراسان رضوی همچنین در خصوص روند برگزاری انتخابات در خراسان رضوی گفت: تاکنون در بخش نظارت و اجرا شاهد انجام مطلوب کارها بوده ایم و این روند تا پایان برگزاری انتخابات ادامه خواهد یافت.

مظفری افزود: در تمامی مراحل به ویژه در مرحله بررسی صلاحیتها و پس از آن، از نامزدها می خواهیم التزام عملی خود را به نظام با رعایت قانون و اخلاق و مسائل شرعی نشان دهند.

وی ادامه داد: از آنجا که مواضع و سخنان گروههای مرجع و نخبگان در جامعه تأثیرگذار است از همگان می خواهیم با ارائه تحلیلهای دقیق و مبتنی بر واقعیات اجتماعی به نقش خود در ایجاد فضای مطلوب و آرام برای مردم به درستی عمل کرده و از اظهار هرگونه سخن وحدت شکن خودداری کنند.


گفتنی است انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بصورت همزمان روز هفتم اسفند ماه آتی برگزار می شود


در استان خراسان رضوی 60 هزار نفر دست اندرکار برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده که از این تعداد 13 هزار نفر به منظور محافظت صندوقهای شعب اخذ رای توسط نیروی انتظامی تامین خواهند شد.


انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.