مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهادت آیت الله شیخ نمر باقرالنمر تکمیل کننده جنایت های متعدد آل سعود علیه شیعیان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر اظهار کرد: دولت آل سعود انتقام این حرکت جنایتکارانه را در آینده ای نزدیک پس خواهد داد.

وی بیان کرد: دولت آل سعود به دلیل شهادت شیخ نمر و ارتکاب جنایت در یمن و سرزمین منا در سراشیبی سقوط و نابودی قرار گرفته و این جنایت ها بیانگر کینه و دشمنی آل سعود نسبت به شیعیان است.

حسینی صدر اظهار کرد: مراجع تقلید کشور تاکنون موضع گیری مناسبی در مقابل اعدام و شهادت شیخ نمر از سوی حکومت عربستان نشان داده اند.

وی عنوان کرد: هرگونه تجمع مردمی در کهگیلویه و بویراحمد برای محکومیت این جنایت باید تا حد امکان پررنگ و باشکوه باشد.

حسینی صدر با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت شیخ نمر در ساعت 10 صبح پنجشنبه هفته جاری 17 دی در حسینیه ثارالله یاسوج، ابراز داشت: سعی شود که این مراسم به طور باشکوه و با حضور گسترده مسوولان اجرایی و قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

وی افزود: در این مراسم کلیپی از زندگینامه شیخ نمر و گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد ایشان تهیه و پخش شود.

مسوول دفتر نمایندگی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: شهادت شیخ نمر به دستور استکبار جهانی انجام شد و این اقدام ناجوانمردانه دولت آل سعود توطئه جدید غربی ها در منطقه خاورمیانه برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان است.

حجت الاسلام قدرت الله خرم روز افزود: این جنایت باید به شدت از سوی ملت های مسلمان جهان محکوم و نسبت به دولت آل سعود ابراز تنفر و انزجار شود.

وی بیان کرد: قشرهای مختلف مردم کهگیلویه بویراحمد شامل اصناف و بازاریان، فرهنگیان، دانش آموزان، دانشجویان، هنرمندان و ورزشکاران برای محکومیت این حرکت آل سعود تجمع اعتراض آمیز در تمام نقاط استان داشته باشند.

آیت الله شیخ نمر باقرالنمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که 23 مهر 93 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.

دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حکم اعدام شیخ نمر را تایید کردند که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت.

آیت الله شیخ نمر باقرالنمر شنبه هفته جاری 12 دی از سوی حکومت عربستان اعدام و به شهادت رسید. 

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/ب
برچسب ها: شهادت ، شیخ نمر ، جنایت ، آل سعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.