حزب سبزهای آلمان به دنبال قطع روابط تجاری با عربستان

رئیس فراکسیون حزب اتحاد نود سبزها تصریح کرد: اصلا اعتقادی به عادی سازی روابط با عربستان ندارم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی آلمان، «سِت.دِ.اف» کاترین گورینگ-اِکارد، رئیس فراکسیون حزب «اتحاد نود سبزها» در پارلمان فدرال آلمان (بوندس تاگ) امروز در گفتگو با این شبکه اذعان کرد: این اعدام ها قطعا بدون تبعات نخواهد بود.

گورینگ-اِکارد تصریح کرد، باید در مقابلِ همه مناسبات اقتصادی آلمان با عربستان، تابلوی «تجارت ممنوع» قرار گیرد و حتی اقداماتی بالاتر از این نیز اعمال شود. وی افزود، اصلا اعتقادی به عادی سازی روابط با عربستان ندارم.

بعد از اعلام خبر 47 اعدامی که دولت عربستان آنرا اجرا کرد، حزب سوسیال دموکرات بوندس تاگ نیز خواستار بررسی روابط میان آلمان و عربستان سعودی شد. در همین ارتباط معاون فراکسیون این حزب در گفتگو با روزنامه فونکه مدین گروپه آلمان گفت: باید در ارسال و تحویل سلاح به این کشور بسیار محتاط عمل کنیم و حتی با درخواست های (آتی) صدور تسلیحات به عربستان مخالفت و آن را رد کنیم.

چم اوتسدِمیر، رئیس حزب سبزهای آلمان نیز در گفتگو با رادیو بایرن تاکید کرد: دولت باید نه تنها به عربستان، سلاح تحویل ندهد بلکه باید اعدام های اخیر در این کشور را نقض آشکار حقوق بشر اعلام و به آن انتقاد کند.

وی افزود: سلاح های آلمانی که به دست عربستان می رسد برای انهدام یمن، کشور همسایه عربستان مورد استفاده قرار می گیرد و به همین علت باید صدور سلاح به این کشور متوقف شود. از مارس سال گذشته، ائتلاف تحت فرماندهی عربستان، شورشیان و متحدان یمنی را در کشور یمن بمباران می کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار