سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت روند اعدام‌ها در عربستان نگران‌کننده و حمله به سفارت این کشور در ایران، محکوم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص حمله به سفارت عربستان در تهران و اعدام شیخ نمر باقی النمر سخن گفت.

جان کربی ابتدا به قطع روابط ایران و عربستان اشاره کرد و گفت هر اقدام جدیدی از سوی تهران و یا ریاض، باعث افزایش بیش‌ از پیش تنش‌ها در خاورمیانه می‌شود.

کربی در ادامه حمله به سفارت عربستان را محکوم کرد و گفت ایران باید به تعهدات بین‌المللی خود برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک، پایبند بماند.

جان کربی روز دوشنبه در سخنانی در محل وزارت خارجه آمریکا در واشینگتن، ایفای هرگونه میانجی گری را میان ایران و عربستان بعید شمرد و از تمایل کشورش برای پایان دادن به تنش ها سخن گفت.

وی تصریح کرد: ما حملات به دارایی های عربستان را در ایران محکوم می کنیم. ما حمله به اماکن دیپلماتیک را مسأله ای جدی تلقی می کنیم.

وی در ادامه افزود: ما گزارشها را در خصوص بازداشت عاملان این حادثه پیگیری و دولت ایران را به احترام کامل به تعهدات بین المللی اش درباره حمایت از اماکن دیپلماتیک دعوت می کنیم.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: ما ملاحظات را در خصوص روند قضایی عربستان در نظر داریم و ریاض را به احترام به حقوق بشر و آزادی بیان دعوت می کنیم. وزارت خارجه آمریکا همچنین خواستار مهار پیامدهای اعدام شیخ نمر از سوی عربستان شد. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری با همتای ایرانی خود و برخی سران عربستان، از جمله جانشین ولیعهد گفتگو کرده است.

انتهای پیام/ 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار