دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی گفت: فرقه وهابیت و اسرائیل به دنبال اختلاف بین مسلمین هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در همایش «پیروان ادیان توحیدی» که عصر امروز در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: جمله حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه "ایران مال همه است" یعنی هیچکس ایرانی‌تر از دیگری نیست و هیچکس حق ندارد بگوید من ایرانی‌تر از سایرین هستم.

وی با بیان اینکه توحید مذهب همه ملت ایران است بیان داشت: هیچ کس حق ندارد دیگری را متهم به شرک کند و مثلا بگوید پیروان ادیان دیگر آتش پرست هستند چراکه وقتی رهبران ادیانی می‌گویند ما خدای واحد را قبول داریم، ما دیگر حق نداریم آنها را به شرک متهم کنیم چراکه این امر برخلاف اسلام است.

معاون رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی گفت: خوشبختانه ایران‌زمین سابقه شرک ندارد، دقیقا از موقعی که ایران شکل گرفت، با توحید همراه بود.

یونسی با بیان اینکه ایران از نعمت امنیت برخوردار است و دشمنان همواره تلاش می کنند اختلاف افکنی کنند، تصریح کرد: جهان سلطه، اسرائیل و گروه‌های وهابیت تلاش می‌کنند تا بین مسلمین اختلاف ایجاد کنند و متاسفانه در این مسیر هم گروه‌های افراطی را تسلیح کرده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از این گروه‌های افراطی تلاش می‌کنند حتی این اختلافات را به داخل کشور هم بکشانند که معتقدم رهبران دینی باید تلاش کنند نعمت امنیت که در اختیار مردم بوده و در سایه وحدت شکل گرفته، خدشه‌دار نشود.
 
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در ادامه با اشاره به اعدام شیخ نمر گفت: شیخ نمر به جرم توحید و حق‌گویی اعدام شد.

یونسی با بیان اینکه گروه‌های افراطی از هر نوع و نامی باشند دشمن ملت ایران هستند، تأکید کرد: هرگونه افراط و تفرقه افکنی دشمنی با ملت ایران است.

وی افزود: به لطف خدا و در سایه توحید ملت، ایران در بهترین وضعیت به سر می‌برد که باید تلاش کنیم این وضعیت تحکیم یابد و اجازه ندهیم دشمنی و تعصب کورکورانه در میان ما راه پیدا کند.

گفتنی است در خاتمه این مراسم با حضور دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و نمایندگان تمامی ادیان دینی حاضر در همایش مذکور، از نخبگان علمی اقلیت‌های مذهبی ایران تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
برچسب ها: یونسی ، دولت ، اقوام ، شیخ نمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار