سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: منطقه باشگل شهرستان تاکستان دارای حیات وحش و پوشش گیاهی منحصر به فردی بوده که از اهمیت خاصی در استان برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از قزوين؛سیاوش شمسی‌پور اظهار کرد: طرح آموزش زیست محیطی برای اعضای دهیاران و شوراهای اسلامی منطقه حفاظت شده باشگل با همکاری کارکنان اداره محیط زیست شهرستان تاکستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه طرح آموزش مباحث زیست محیطی در منطقه حفاظت شده باشگل با همکاری و مشارکت نیروهای اداره آموزش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین طرح‌ریزی و اجرا شد، افزود: کارگاه آموزشی مفاهیم و مباحث زیست محیطی با حضور دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در منطقه حفاظت شده باشگل برای ارتقای دانش و توانمندسازی آنان در مباحث زیست محیطی با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان در پاسگاه جرندق برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی حفاظت از محیط زیست و مشارکت دادن مردم و دیگر متولیان با مدیریت سازمان محیط زیست بوده و در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

شمسی‌پور با اشاره به شرایط ویژه منطقه حفاظت شده باشگل و توصیف شرایط و موقعیت آن اضافه کرد: منطقه باشگل دارای حیات وحش، پوشش گیاهی منحصر به فرد و شرایط توپوگرافی، تپه ماهوری و منابع غنی آبی بوده که از اهمیت خاصی در استان قزوین برخوردار است.

وی ادامه داد: حیات وحش منطقه با توجه به وجود آهو، قوچ و میش جزء مناطق دارای شرایط مطلوب برای نگهداری، تکثیر و رشد این حیوانات بوده و در این راستا آموزش‌های مباحث زیست محیطی به مردم منطقه صورت گرفته است.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: نقش بی‌بدیل روستاییان و مردم شهرستان تاکستان در مقابله با معضلات زیست محیطی این مناطق با آموزش‌های در نظر گرفته شده می‌تواند پررنگ‌تر از گذشته باشد.

گفتنی است، طی ماه گذشته مأموران اجرایی یگان حفاظت اداره تاکستان و منطقه حفاظت شده باشگل دیشب هنگام عملیات گشت‌زنی، کنترل و اجرای قوانین و مقررات شکار و صید موفق به دستگیری دو نفر از شکارچیان متخلف شدند.

انتهاي پيام/پ

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.