قزوین ؛

مستند علما و فرهیختگان حوزه علمیه اولویت شبکه استانی قزوین است

مدیرکل صداوسیما مرکز قزوین گفت: ساخت فیلم های مستند علما و فرهیختگان حوزه علمیه در شبکه استانی مرکز قزوین در اولویت برنامه های فرهنگی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ابوالفضل معصومی فر ظهر دوشنبه با حضور در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان با حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار اظهار کرد: امیدواریم با مدیریت جدید در حوزه علمیه این شهر مینودری شاهد رشد و توسعه بیشتر مدارس علمیه و تعامل بیشتر با شبکه استانی در زمینهٔ های مختلف باشیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین تصریح کرد: حوزه علمیه قزوین یکی از حوزه‌های مهم و تأثیرگذار در قبل و بعد از انقلاب اسلامی است که توانسته علما و فرهیختگان حوزوی و علمی را به‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی کند.

معصومی فر یادآورشد: حوزه علمیه قزوین علمای نام‌آوری در مهد خود تربیت‌کرده که آوازه جهانی دارند و این جایگاه ایجاب می کند بتوانیم آثار و تولیدات فاخری را در قالبی هنرمندانه در این شبکه تولید کنیم تا برای نسل نوجوان و جوان ما که با شیوه وزندگی این بزرگان هنوز آشنایی ندارند تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: شبکه استانی قزوین آمادگی دارد آثار فاخر تلویزیونی در زمینهٔ شناسایی بیشتر علما از جمله مرحوم آیت‌الله سامت، شیخ مجتبی قزوین، آیت‌الله زرآبادی و دیگر بزرگان را تولید کند تا نسل آینده با بزرگان استانی مانوس شوند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین به ساخت مستند مرحوم آیت‌الله شالی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با حمایت نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان بتوانیم فیلم مستند مرحوم شالی که از علمای مطرح و ارزشمند این استان است را در شبکه استانی تهیه و آن را پخش‌کنیم.

معصومی فر در خصوص ضرورت تعامل بیشتر حوزه علمیه با صداوسیما گفت: خوشبختانه تعامل این دو نهاد در زمینهٔ های مختلف بیشتر شده که امیدواریم با برگزاری هم‌اندیشی با کارشناسان رسانه و حوزه علمیه این روند بهتر شود.

سپس حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند مدیرکل صداوسیمای مرکز استان و همکاران رسانه گفت: خوشبختانه شبکه استانی مرکز قزوین برنامه‌ها و اخبار حوزه علمیه را به‌خوبی انعکاس داده که جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: صداوسیما یک رسانه تأثیرگذار و مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شود که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در باره این رسانه بیانات ارزشمندی دارند که توجه به آنها می تواند در کیفی سازی برنامه راهگشتا باشد.

مدیر حوزه علمیه استان به شناساندن بیشتر مدارس علمیه از طریق شبکه استانی مرکز قزوین خاطرنشان کرد: در این استان مدارس علمیه قدیمی داریم که هنوز برای مردم به‌خصوص نسل نوجوان و جوان ناشناخته مانده که رسانه استانی می‌تواند با تولید هنرمندانه  به بهتر شناخته شدن این مدارس کمک زیادی کند.

در پایان این دیدار نیز حجت‌الاسلام افشار مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین و حجت‌الاسلام نوروزی معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان از همکاری خوب شبکه استانی با حوزه علمیه قدردانی کردند.

انتهاي پيام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


برچسب ها: ساخت ، فیلم ، مستند ، علما ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.