رئیس جمعیت هلال اهواز از راه اندازی 120 کانون دانش آموزی طرح دادرس در مدارس اهواز، حمیدیه و باوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ فتح اله هاشم نژاد گفت: از 3 سال گذشته جمعیت هلال احمر اهواز با انعقاد تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش طرح دادرس را به منظور آماده سازی دانش آموزان در برابر حوادث و روزهای سخت احتمالی اجرا می کند و هر سال تعدادی مدرسه برای راه اندازی کانون طرح دادرس در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه طرح دادرس در مقطع تحصیلی اول متوسطه اجرا می شود، افزود: در این طرح 22 هزار دانش آموز در 120 واحد آموزشی در 3 منطقه اهواز، حمیدیه و باوی زیر پوشش قرار گرفتند.

هاشم نژاد اظهار داشت: آموزش هایی که در قالب طرح دادرس به دانش آموزان ارائه می شود شامل پناه گیری و خروج اضطراری، احیای قلبی و ریوی، ارزیابی کنترل علایم حیاتی، چادرزنی، حمل مصدوم، پانسمان و بانداژ، مهار آتش، آتل بندی و درمان شکستگی است.

رئیس جمعیت هلال اهواز با اشاره به اینکه این آموزش ها تا اواخر بهمن ماه ادامه دارد تصریح کرد: هر کانون بالغ بر 10 ساعت به دانش آموزان زیر پوشش خود آموزش ارائه می کند و برای انتقال آموزش ها از جمعیت هلال احمر به مدارس نیرو اعزام می شود.

وی اذعان داشت: با اتمام آموزش ها در پایان بهمن، هر مدرسه 14 دانش آموز آموزش دیده را معرفی می نماید و در مجموع 120 گروه 14 نفره تشکیل می شود که با یکدیگر به رقابت می پردازند و در پایان یک تیم برای مسابقات استانی که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد انتخاب می شود.

فتح الله هاشم نژاد بر لزوم آغاز آموزش در برابر حوادث و روزهای سخت از مدارس و دانش آموزان و انتقال این آموزش ها توسط دانش آموزان به خانواده ها تاکید کرد.

گفتنی است تا سال گذشته در کل کشور 950 هزار دانش آموز آموزش دیدند و در اهواز طی 3 سال گذشته 20 هزار دانش آموز آموزش های لازم دراین زمینه را فرا گرفته اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.