استان فارس در نظر سنجی نهضت سواد آموزی کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس نهضت سواد آموزی کشور در نهمین جلسه پشتیبانی سواد آموزی استان فارس با بیان این خبر گفت : 98درصد  از جمعیت 15تا 24 سال کشورباسواد هستند که طبق سرشماری در سال 90 ، 3 میلیون و چهارصدو 56 هزار نفر بی سواد در کشور شناسایی شده که در دو سال اخیر تعداد زیادی از آنان باسواد شده و تنها هشتصدو 66هزار نفر برای باسواد شدن اقدامی نکرده اند . 

دکتر باقر زاده افزود: در سال 55 باسوادی  در بین افراد بیش از 35 درصد بوده و این رقم  در حال حاضر به کمتر از 6 درصد رسیده که در بعضی از استانها کمتر از 3 درصد است .

وی ادامه داد : هر سال حدود 250 میلیارد تومان برای باسواد کردن بی سوادان  هزینه می شود و امسال برای هر آموزش دهنده در صورت قبولی فرد بی سواد هر نفر700 هزار تومان و فرد به سواد آموز هم در صورت قبولی 134 هزار تومان پرداخت می شود .

همچنین استاندار فارس در این جلسه با بیان اینکه باید تمام بی سوادان در استان شناسایی و با فراهم کردن امکانات مشکل بی سوادی در استان هر چه زود تر ریشه کن شود ،افزود: بی سوادی نقش مستقیمی در بی کاری،معضلات اجتماعی و فرهنگی دارد و همه دستگاهها باید در این زمینه به آموزش وپر ورش کمک کنند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان فارس هم در این جلسه بیان کرد : در سالهای 93 و 94 حدود 70 هزار بی سواد در استان شناسایی  شده  و در حال باسواد شدن هستند  و در آخرین نظر سنجی نهضت سواد آموزی کشور  استان فارس رتبه  نخست را به خود اختصاص داده است.

ملک پور تصریح کرد : شهرستانهای داراب و ارسنجان و بخش کامفیروز به ترتیب در باسواد کردن بی سوادان در استان رتبه های اول تا سوم را  کسب کرده اند .


انتهای پیام/ی
برچسب ها: فارس ، نخست ، سوادآموزی ، کشور ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.