بجنورد؛

یوزهای ایرانی در قاب تصویرعکاسان

انجمن یوزپلنگ ایرانی اولین مسابقه دوربین‌های تله‌ای ایران با عنوان «پلنگ‌ها در قاب تصویر» را بهمن ماه امسال برگزار می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیر روابط عمومی انجمن یوزپلنگ ایرانی گفت: مسابقه دوربین های تله ای به صورت اینترنتی برگزار و کاربران فارسی زبان در هر نقطه ای از دنیا امکان رای دهی به عکس های منتخب را خواهد داشت که بهترین عکس های دوربین های تله ای در پروژه «پلنگ ایرانی در شمال شرقی ایران» گرفته شده ، به رای عمومی گذاشته می شود.

گائینی افزود: دوربین گذاری های این پروژه از نیمه اول مهرماه 94 در پارک ملی سالوک و پارک ملی ساریگل با مشارکت اداره کل میحط زیست خراسان شمالی آغاز شده است.

دبیر اولین دوره مسابقه دوربین‌های تله ایران در مورد ضرورت این مسابقه گفت: مشاهده پلنگ ها و سایر گوشتخواران در طبیعت بسیار دشوار است.

علی خالقی افزود: دوربین های تله ای اطلاعات ارزشمندی درباره موقعیت و رفتار پلنگ و سایر گونه ها دراختیار ما قرار می دهد و حضور هر جانداری در جلوی دوربین ثبت خواهد شد.

وی در خصوص روش برگزاری این مسابقه گفت: به هر محیط‌بان به ازای هر بار چک کردن دوربین تله ای، امتیازی تعلق می‌گیرد و در پایان کار، هر فردی بیشترین امتیاز را از یک دوربین کسب کرده باشد، فرد محافظ دوربین به حساب می آید و جوایز ویژه ای به این محیط بانان اهدا می شود.

وی از شرکت ها، سازمان ها و صاحبان صنایع دعوت کرد تا در راستای فعالیت های مسوولیت اجتماعی خود در این مسابقه ملی مشارکت نمایند.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: بجنورد ، یوز ، تصویر ، عماسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.