رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضریب بهره وری از ماشین آلات کشاورزی در این استان امسال نسبت به سال 92 به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جعفر گوهرگانی افزود: میزان بهره وری از ماشین آلات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که در سال 92 هشت دهم درصد اسب بخار در یک هکتار بود هم اکنون به یک و شش دهم درصد اسب بخار در هر هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت مهمترین دلیل این افزایش بهره وری بوده است.

گوهرگانی بیان کرد: افزایش بهره وری از ماشین آلات کشاورزی ضمن پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی نقش مهمی در رفاه بهره برداران دارد.

وی بیان کرد:در سال گذشته 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای تامین ماشین آلات کشاورزی در این استان پرداخت شد.

وی بیان کرد:هم اکنون 170طرح زیرساخت های عمرانی کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست که با تکمیل آنها تحول خوبی در افزایش تولیدات کشاورزی این استان انجام خواهد شد.

گوهرگانی ابراز کرد:این طرح ها در بخش های مختلف شامل ایجاد کانال های آبیاری و تسطیح اراضی کشاورزی، ایستگاه های پمپاژ، طرح های انتقال آب از رودخانه ها و اجرای سدهای خاکی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: سد دالون بویراحمد، کوهبرد کهگیلویه و ایلی اباد شهرستان بهمئی، طرح انتقال آب به سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی امامزاده جعفر و شش هزار و 500 هکتار از دهدشت غربی از مهمترین این پروژه ها است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت فیزیکی این طرح ها را 20 تا 90درصد برآورد کرد.

گوهرگانی تصریح کرد: امسال 230 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه ها اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به تلاش دولت یازدهم برای بهبود کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی گفت: 90 میلیارد ریال از اعتبارات امسال اجرای طرح های آبیاری تحت فشار این استان جذب شده است که این امر خدمت ماندگار دیگر به کشاورزان است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای 270 هزار هکتار زمینهای زراعی و باغی است که 200 هزار هکتار آن به صورت دیم است.

گفتنی است که این استان 75هزار نفر کشاورز دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.