تظاهرات در مناطق مختلف جهان در واکنش به جنایت آل سعود

مسلمانان در مناطق مختلف جهان در واکنش به اقدام ظالمانه رژیم سعودی در اعدام روحانی برجسته شیعه، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مردم عراق  روز گذشته در اعتراض به اعدام آیت الله النمر به دست حکومت سعودی در شهر بغداد، پایتخت عراق تظاهرات برپا کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار می‌دادند حکومت سعودی باید سرنگون شود. 

 شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار «مرگ بر آل سعود» سردادند و عکس پادشاه عربستان سعودی را به آتش کشیدند. 

ابو طالب السعیدی از اعضای بلندپایه گردانهای حزب الله عراق در این تظاهرات بغداد گفت: «ریخته شدن خون پاک شیخ النمر به ما این حق مشروع را داده است تا در هرجایی و هرزمانی که مناسب بدانیم به اینگونه اقدامات پاسخ بدهیم.» 

قرار است مردم عراق در روزهای آینده، تظاهرات بزرگی در اعتراض به اعدام شیخ النمر برپاکنند. 

مردم پاکستان نیز بر لزوم اقدام سازمان ملل متحد علیه نقض حقوق بشر در عربستان تاکید کردند. 

مردم پاکستان روز گذشته در شهر بندری کراچی تظاهرات کردند. این تظاهرات در اعتراض به اعدام شیخ النمر بود. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار می‌دادند «مرده باد آل سعود، مرده باد آمریکا و مرده باد اسرائیل.» پاکستانی‌ها خشم خودشان را از اعدام شیخ النمر ابراز کردند. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات از جامعه بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد درخواست کردند که بیدار شود و با نقض حقوق بشر در پادشاهی سعودی برخورد کند. 

مردم پاکستان در این تجمع برای کشته شدن شیخ النمر و شیعیان کشته شده در حمله ماه گذشته در نیجریه نیز عزاداری کردند. 

از سوی دیگر، مسلمانان کشمیر تصریح کردند اعدام آیت الله النمر نشان دهنده چهره غیرانسانی حاکمان سعودی است. 

این تظاهرات در شهر سرینگر مرکز کشمیر تحت کنترل هند برگزار شد. هزاران نفر در این تظاهرات شرکت داشتند و اعدام این روحانی بلندپایه عربستانی را محکوم کردند. 

 آن‌ها می‌گفتند حکومت سعودی به نفع قدرتهای امپریالیستی عمل می‌کند و با اقداماتش سبب تفرقه بیشتر در جهان اسلام می‌شود و به خشونتهای فرقه‌ای دامن می‌زند تا از این طریق، برنامه‌های خودش را پیش ببرد. 

مسلمانان از فرقه‌های مختلف اسلامی در تظاهرات دیروز کشمیر می‌گفتند اعدام شیخ النمر، نقض حقوق بشر و تمسخر عدالت و آزادی‌های مدنی است. آن‌ها می‌گفتند اولویت اصلی رژیم سعودی، بقای این رژیم است و اعدام شیخ النمر نشان می‌دهد که حکومت سعودی هیچگونه نارضایتی را تحمل نمی‌کند. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات، سکوت جامعه بین‌المللی را درباره اعدام شیخ النمر محکوم کردند و خواستار آن شدند که سازمان ملل متحد با جنایتهای مختلفی مقابله کند که ضدشیعیان در بخشهای مختلف جهان ازجمله عربستان سعودی و بحرین و نیجریه رواداشته می‌شود. 

شرکت کنندگان در این تظاهرات تلاش کردند به تظاهرات خود را به مناطق مرکزی کشمیر بکشانند اما نیروهای پلیس هند وارد عمل شدند و با شلیک گاز اشک آور به متفرق کردن معترضان مبادرت کرد. ده‌ها نفر از شرکت کنندگان در این تظاهرات نیز بازداشت شد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار