بیانیه پایانی کمیسیون زن و خانواده مسلمان در کنفرانس وحدت اسلامی

کمیسیون زن و خانواده مسلمان در کنفرانس وحدت اسلامی، در پایان این کنفرانس، بیانیه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، کمیسیون زن و خانواده مسلمان در کنفرانس وحدت اسلامی، در پایان این کنفرانس، بیانیه صادر کرد. 

متن این بیانیه به این شرح است؛

«شرایط بحرانی جهان به‌ویژه جهان اسلام در عصر حاضر، حضور گسترده و هوشمندانه زنان مسلمان و نقش آفرینی فعالانه آن‌ها در مقابله با همجمه‌های استکبار و در رأس آن رژیم غدار صهیونیستی را ایجاب می‌کند. از این‌رو شرکت‌کنندگان در کمیسیون زن و خانواده در هفته وحدت 1437 هجری قمری بر موارد ذیل تأکید می‌نمایند:

1- اتحادیه جهانی زنان مسلمان بر همبستگی و وحدت زنان مسلمان در کشورهای مختلف تأکید نموده و هر گونه تفرق و تشتت در جامعه زنان مسلمان را محکوم می‌نماید.

2- اتحادیه جهانی زنان مسلمان ضمن محکومیت کشتار زنان و  کودکان بی‌دفاع به عنوان اقشار آسی‌ پذیر در فلسطین، سوریه، یمن، عراق، لبنان، بحرین، میانمار، نیجریه و... توسط استکبار جهانی و صحنه گردانی رژیم خونخوار صهیونیستی، خواستار موضعگیری قاطع و به موقع علما و نخبگان جهان اسلام می باشد.

3- اتحادیه جهانی زنان مسلمان شناسایی، توقف و خنثی‌سازی هجمه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی استکبار جهانی به سرکردگی رژیم صهیونیستی که خانواده و زن را مورد هدف قرار داده اند در رد تصریح قرار داد و بر تلاش جامعه زنان در این راستا تأکید می‌نماید.

4- اتحادیه جهانی زنان مسلمان قصور حکومت آل‌سعود در تأمین سلامت و امنیت حجاج بیت‌الله الحرام را محکوم می‌کند و از جان باختن جمع کثیری از زنان و مردان مسلمان در فاجعه منا عميقاً ابراز تأسف می نماید. اتحادیه بر پیگیری این قضیه توسط مراجع ذی صلاح تأکید می‌نماید.

5- کمیسیون(زن و خانواده مسلمان) هرگونه حرکت احساسی و تکفیری که به نام اسلام منجر به کشتار بیرحمانه انسان‌ها و اسلام‌هراسی در جهان می‌گردد را به شدت محکوم می‌نماید و بر ضرورت وحت جهان اسلام برای مقابله با این انحراف اصرار می‌ورزد.

6- نظر به راه‌اندازی و فعالیت سایت اتحادیه جهانی زنان مسلمان، کمیسیون تلاش گسترده و اثرگذار در فضای مجازی را مور تأکید قرار می‌دهد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار