مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری سومین جشنواره ملی برفی استان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمود باقری افزود : سومین جشنواره ملی برفی کهگیلویه و بویراحمد دهه فجر امسال در پیست کاکان شهر یاسوج برگزار می‌شود که از تمامی استان‌های کشور برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سه دوره گذشته این جشنواره با استقبال خوب مردم همراه بود و گردشگران و علاقمندان زیادی در این جشنواره شرکت کردند.

وی در ادامه از تدوین سند توسعه گردشگری استان خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر سند توسعه صادرات غیر نفتی محصولات صنایع دستی، سند توسعه گردشگران داخلی و خارجی در حال تدوین و آماده شدن است.

باقری با بیان اینکه تولید صنایع دستی متناسب با نیاز روز جامعه در دستور کار است، گفت: تولید این دسته از محصولات در افزایش صادرات محصولات غیر نفتی، رونق و توسعه استان نقش دارد که میزان صادرات محصولات صنایع دستی استان در سال آینده 5.5 میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

این مسئول با بیان اینکه گلیم عمده محصول تولید شده استان است، گفت: میزان تولید سالانه صنایع دستی استان 218 هزار و 496 مترمربع است که پیش‌‌بینی می‌شود میزان سالانه تولید صنایع دستی استان در سال آینده به 253 هزار مترمربع افزایش یابد.

باقری با اشاره به اینکه تولید آثار صنایع دستی متناسب با نیاز جامعه در افرایش صادرات این محصول نقش بسزایی دارد، گفت: استان باید به سمت تنوع تولید صنایع دستی حرکت کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: جشنواره ، ملی برف ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.