اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر به دست رژیم آل سعود، اعلام کرد: شهادت‌ شیخ نمر مسلمانان را در رسیدن به آرمان‌هایشان مصمم‌تر می‌کند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر به دست رژیم آل سعود، اعلام کرد: شهادت‌ شیخ نمر مسلمانان را در رسیدن به آرمان‌هایشان مصمم‌تر می‌کند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: باز هم خبر شهادت یکی از عالمان مجاهد و انقلابی جهان اسلام، دلهای مسلمانان و آزادگان جهان را به درد آورد. شهید شیخ نمر، روحانی برجسته و مبرز عربستانی بعد از تحمل دو سال حبس در زندان‌های رژیم ظالم و خونخوار آل سعود به دست آنان به شهادت رسید.
در ادامه تاکید شد: چند سالی هست که آل سعود بیش از گذشته در میان سیاست‌های اشتباه خود دست و پا می‌زند. جنایت‌های این رژیم در یمن - که روی صهیونیست‌های کودک کش را سفید کرده است- در کنار حمایت‌شان از سرکوب مردم مظلوم بحرینی و همچنین کمک‌های فراوان آنان به تروریست‌های مزدور در سوریه و عراق، تصویری بسیار بد از عملکرد دولت سعودی در منطقه را به نمایش می‌گذارد.

در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: هنوز از دست دادن چند صد تن از مسلمانان و هموطنان‌مان در حرم امن‌ الهی را از یاد نبرده‌ایم. فراموش نکرده‌ایم که چطور در صحرای منا، حاجیان را با لب تشنه کشتند و از کشته‌هاشان پشته ساختند. عجبا که بنا بر قول رسول گرامی اسلام، آب دادن و سقایی در صحرای منا برای حاجیان از افضل اعمال است. ولی سوء تدبیر و یا خیانت سعودی‌ها نگذاشت حتی این مهاجران الی الله قبل از مرگشان جرعه‌ای آب بنوشند.

این اتحادیه دانشجویی ادامه داد: قصه ظلم آل سعود نسبت به امت اسلامی و علی الخصوص شیعیان بسیار پر غصه و کش دار است. می‌دانیم که شیعیان، در خود این کشور نیز تحت شدیدترین تدابیر امنیتی هستند و از کمترین حقوق سیاسی و اجتماعی نیز محرومند. طی دوران بیداری اسلامی، با اتهام مسلح بودن تظاهر کنندگان، آل سعود هرگونه تجمع و اعتراض این مردم مظلوم را سرکوب کرد و بسیاری را دستگیر و زندانی کرد.

در ادامه تاکید شد: شاید بعد از آن دوران خفقان و سرکوب، ریخته شدن خون این مجاهد سرافراز- که فریاد تظلم خواهی‌اش در گوش مسلمانان خواهد ماند- شروعی دوباره بر جوشش غیرت عربستانی‌ها باشد. آل سعود به خیال خودش با کشتار و سرکوب ملت‌های مسلمان می‌خواهد موج عزت طلبی و عدالت خواهی را خاموش کند. حال آن که غافل از آن است که این شهادت‌ها، مردم را در رسیدن به آرمان‌های خود مصمم‌تر می‌کند.

در خاتمه تاکید شد: جامعه اسلامی دانشجویان در کنار دیگر اقشار مردم ایران اسلامی، شهادت این عالم برجسته را به تمامی مسلمانان و آزادگان جهان علی الخصوص شیعیان عربستان تسلیت گفته و امیدواریم هر چه زودتر شاهد تزلزل ارکان و فروپاشی رژیم جنایتکار سعودی باشیم.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار