در واکنش به اعدام روحانی مبارز شیعه؛

رابرت فیسک: رفتارهای عربستان همانند رفتار داعش است/ شاید هدف سعودی‌ها تحریک ایران بوده است

تحلیلگر برجسته انگلیسی تاکید کرد رفتارهای عربستان سعودی مانند گروه تروریستی داعش است.

رابرت فیسک: رفتارهای عربستان همانند رفتار داعش است/ شاید هدف سعودی‌ها تحریک ایران بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، تحلیلگر برجسته انگلیسی در یادداشتی تاکید کرد رفتارهای عربستان سعودی مانند داعش است و عربستان هم مثل داعش گردن می‌زند.

رابرت فیسک، تحلیلگر و روزنامه‌نگار مشهور انگلیسی روز یکشنبه، در یادداشتی در روزنامه ایندپندنت نوشت: اعدام های عربستان سعودی مانند رفتارهای داعش است.

 وی با مطرح کردن این سؤال که غرب چه اقدامی را در قبال عربستان انجام خواهد داد، افزود: اقدام عربستان سعودی در اعدام کردن 47 نفر به این شکل اقدامی مشابه به اقدامات داعش است و در آغار سال جدید میلادی، اقدامی بی سابقه به شمار می‌رود.

این روزنامه نگار غربی خاطرنشان کرد: "استفادۀ عربستان سعودی از بخش هایی از قرآن کریم برای توجیه این اعدام ها نشان می دهد که همان روش داعش را دارد."

وی افزود: شاید عربستان سعودی صرفا خواست ایران و شیعیان جهان را تحریک کند تا آتش درگیری های طایفه ای را هر چه شدیدتر در جهان شعله ور کند، و این همان اقدامی است که داعش نیز آن را انجام می دهد.

این نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی خاطرنشان کرد: عربستان از یک طرف ائتلاف مبارزه با تروریسم را سرکردگی می کند، و از سوی دیگر خون افراد شیعه و سنی را می ریزد.

وی تأکید کرد: داعش نیز شیعیان و مسیحیان عراق و سوریه، و کسانی را که مرتد می‌نامد، گردن می زند.

رابرت فیسک اظهار داشت: عربستان با نمر باقر النمر کاری کرد که اگر او در دست داعش نیز بود همان کار را با او می کرد.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۳ دی ۱۳۹۴
مرگ بر ال سعودوداعش
آخرین اخبار