نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما و هیلاری کلینتون را به حمایت و پرورش گروه تروریستی داعش متهم کرد.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر؛ دونالد ترامپ سخنرانی شنبه شب خود را با انتقاد تند از رویکرد دولت اوباما در برابر ایران و گروه تروریستی داعش آغاز کرد. 

ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در «بیلوکسی» میسیسیپی مدعی شد: «من از اسرار آگاهم ومی دانم که وقایع بسیاری رخ خواهد داد.»
این پیشتاز جمهوری خواه در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، به معترضان ایرانی اشاره کرد که در نخستین ساعات امروز پس از آن که عربستان سعودی، روحانی برجسته شیعه را اعدام کرد، به سفارت این کشور در تهران حمله کردند.

ترامپ مدعی شد: «من تنها یک چیز را در تهران دیدم. آنها سفارت عربستان را سوزاندند. شما هم دیدید؟ اکنون باید پذیرفت که ایران به دنبال اشغال سرزمین عربستان سعودی است. آنها همیشه دنبال این بوده اند. آنها نفت می خواهند، درست است؟ آنها همیشه دنبال نفت بوده اند.»
در این گزارش آمده است: ترامپ برای جان بخشیدن به توانمندی خود در پیشگویی اشاره ای به درخواست های پیشین خود ازآمریکا برای بمباران انبارهای نفت گروه تروریستی داعش کرد.
ترامپ با هیجان گفت: «من چیزهای زیادی را پیش بینی کردم از جمله اینکه «نفت را بگیرید، نفت را به چنگ آورید، نفت را نگه دارید. درست است؟ سه سال است که این را می گویم، ولی همه گفته اند: «نه نمی توانیم. منظور این است که آنجا کشوری با حاکمیت مستقل است؛ ولی کدام کشور؟»

ترامپ سپس "باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، و هیلاری کیلینتون، وزیر خارجه پیشین او، را بابت قدرت گرفتن گروه تروریستی داعش به باد انتقاد گرفت.
او در ادامه افزود: «این دو، یک مشت آدم دروغگو را دور خود جمع کردهاند. خودشان گروه داعش را ساختهاند. هیلاری کیلینتون با کمک اوباما داعش را ساخت – با کمک اوباما. ولی من عاشق پیشگویی هستم چرا که خودتان هم می دانید که به کسی نیاز دارید که از نهان آگاه باشد.»
بر پایه این گزارش، ترامپ و کلینتون در چند هفته گذشته درگیری زبانی تندی با هم داشته اند. کلینتون می گوید که سخنان تحریکآمیز او در نشست های انتخاباتی، تبلیغی برای گروه تروریستی داعش شده است به ویژه پیشنهادش برای جلوگیری از گام گذاشتن مسلمانان بر خاک آمریکا. 
این میلیاردر جمهوری خواه خواستار کلینتون عذرخواهی شد؛ ولی در پاسخ به او گفته شد: «هرگز. هیلاری کیلینتون  بابت اشاره درست به اینکه چگونه سخنرانی های نفرت پراکننده او به گروه تروریستی داعش کمک می کند تا تروریست های بیشتر را به خود جذب کنند، از او پوزش نخواهد خواست.»

پس از آنکه کلینتون گفت ترامپ اعتیاد جنسی دارد ترامپ به سراغ شوهر او، بیل کیلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا، رفت. او به تازگی ادعا کرده که رئیس جمهور پیشین آمریکا «سابقه ای وحشتناک در زمینه سوءاستفاده از زنان دارد» و در کنار دیگر موارد، به رسوایی مونیکا لوونسکی اشاره کرد. 

در پایان مقاله آمده است: ترامپ در سخنرانی شنبه شب خود هیلاری کیلنتون را بابت پرداخت پول به سخنرانی های شوهرش در زمانی که وزیر خارجه بود به باد انتقاد کرد. ترامپ همچون گذشته مدعی شد کیلینتون به دلیل ایمیل‌های شخصی خود که در امور وزارت خارجه از آن استفاده می کرد، نباید اجازه رقابت داشته باشد. «این زن بابت کارهایی که کرده باید به زندان بیافتد. همه می دانند که باید زندانی شود. کاری که او با ایمیل‌های شخصی کرده مایه آبروریزی است.»  

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار