معاون استاندار همدان و فرماندار ملایر ‌گفت: فرهنگ،‌ زیربنای رشد و توسعه هر کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عبدالعظیم رضایی ‌در نشست شورای فرهنگ عمومی ملایر اظهار کرد: بسیاری از مشکلات ما در حوزه‌های اجتماعی، ‌اقتصادی و سیاسی و مدیریتی از ضعف فرهنگی نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی در کوتاه‌مدت جواب نمی‌دهد و برای به نتیجه رسیدن نیازمند گذر زمان و کار فراوان و پیگیری مجدانه است، گفت: اگر در این زمینه کوتاهی از ناحیه مسئولان رخ دهند، ‌تبعات منفی‌اش شامل حال نسل آینده و جامعه خواهد شد.

وی ‌با اشاره به تنوع موضوعات فرهنگی در سطح جامعه، ‌از اعضای شورای فرهنگ عمومی خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و راهبردی، ‌مسئولانه و متعهدانه به جلو حرکت کنند و در این مسیر از تمام توان شهرستان بهره ببرند.

فرماندار ملایر در بخش دیگری از سخنان خود ‌با بیان اینکه خانواده‌هایی که از نظر اعتقادی و دینی قوی هستند کمتر دچار آسیب می‌شوند، ‌خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی باید کمیته‌های تخصصی تشکیل شود.

وی‌ با بیان اینکه یکی از دستور کارهای این جلسه بحث و تبادل‌نظر در رابطه با تشکیل بنیاد صیانت از نهاد خانواده است، ‌ادامه داد: در این راستا باید با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی اقدامات لازم صورت گیرد.

رضایی توصیه کرد: ادارات مرتبط چون بهزیستی، ‌دستگاه قضایی، ‌آموزش و پرورش، ‌دانشگاه‌ها،‌ حوزه‌های علمیه،‌ اداره ورزش و جوانان، ‌‌تبلیغات اسلامی و ... جدی وارد کار شوند.

وی‌ افزود: اگر در حوزه فرهنگی اقدامات موثری صورت بگیرد آثارش در حوزه‌های دیگر نمایان می‌شود و از تخریب بنیان خانواده‌ها جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ز

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.