«طبیعت و طبیعت بی‌جان» این بار دست مایه‌ای برای معرفی هنرمندان جوان در سراسر کشور شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نگارخانه «اریک» که تا کنون دو نمایشگاه گروهی برگزار کرده است، فراخوان سومین دوره این نمایشگاه‌ها را با موضوع «طبیعت و طبیعت‌ بی‌جان» منتشر نموده.

احمد کوچکیان مدیر مسئول این نگارخانه در خصوص هدف برگزاری این دور از نمایشگاه به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: گالری «اریک» با برگزاری دو نمایشگاه گروهی در تابستان و پاییز 1394 با عناوین «نقاشی‌های کوچک» و «چهره هنرمند» منجر به معرفی تعداد زیادی از هنرمندان نقاشی نسل جوان کشورمان به جامعه هنری شد و علاوه بر این استقبال بسیاری در رسانه‌هایی چون نشریات، روزنامه‌ها، تلویزیون و سایت‌های هنری از این رویداد شد و پلی بین اساتید و دانشجویان هنر ایجاد کرد.

وی افزود: در همین راستا ما مجددا تصمیم گرفتیم تا سومین نمایشگاه گروهی فصل زمستان هنرمندان جوان را با موضوع «طبیعت و طبیعت‌ بی‌جان» برگزار کنیم؛ چرا که یکی از اهداف مهم این نمایشگاه‌ها معرفی و دیده‌شدن هنرمندان نسل جوان و یاد‌آوری و ثبت طبیعت زیبای کشورمان به قلم آن‌هاست.

کوچکیان تصریح کرد: حمایت معنوی از نقاشان ارزشی هر خطه معرفی و بالا بردن سطح رشد فرهنگی و هنری جوانان و آشنایی با طبیعت جذاب هر شهر از کشورمان توسط سبک و تکنیک‌های متفاوت، یکی دیگر از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده می‌توان به نکات دیگری از این دست اشاره کرد، مثل ایجاد بستری مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی هنر به ویژه هنر نقاشی، تعامل بین هنرمندان و مخاطب و تشویق و ترغیب برای خلق و استفاده از تکنیک‌های گوناگون موجود در هنرهای تجسمی و ... که ما امیدواریم در راستای این اهداف در راه تعالی، رشد و آگاهی هرچه بیشتر درباره فرهنگ و هنر کشور گامی هر چند کوچک اما موثر برداریم.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان به شرکت در این نمایشگاه می‌توانند آثار خود را تا 12 بهمن به این نگارخانه ارائه دهند. همچنین 17 تا 24‌ بهمن ماه نمایشگاهی از این آثار برگزار می‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار