اهمیت آمار به منظور برنامه ریزی است و در ثبت پرونده الکترونیک گروه سنی ۱۸-۶ تمام مولفه‌های مربوط به سلامت دانش آموزان کشور در سیستم یکپارچه الکترونیک ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا؛ دکتر سیدتقی یمانی رئیس اداره سلامت و نوجوانان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برخی اطلاعات سلامت متاسفانه به دلیل ثبت غیر الکترونیک به موقع تحلیل نمی‌شود، افزود: دانش آموزان ما به سمت اضافه وزن و چاقی سوق پیدا کرده‌اند. ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم بیشترین بروز چاقی بین ۴ تا ۹ سالگی است و اگر کودکی در این سن چاق شد ۵ برابر شانس چاق ماندن در طول زندگی را خواهد داشت. 

دکتر یمانی خاطرنشان کرد: براساس طرح تحول سلامت پرونده الکترونیک سلامت باید بصورت پویا و شفاف در دسترس تصمیم گیرندگان جامعه باشد. 

وی ادامه داد: اهمیت جمع آوری آمار به منظور برنامه ریزی است و در ثبت پرونده الکترونیک گروه سنی ۶ تا ۱۸ تمام مولفه‌های مربوط به سلامت دانش آموزان کشور در سیستم یکپارچه الکترونیک ثبت خواهد شد. 

دکتر طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این کارگاه اظهار داشت: بهداشت عمومی و ارتقای سلامت آحاد جامعه باید مبتنی بر شواهد باشد وباید نگاه ما به سامانه سلامت نگاهی جامعه نگر و عمیق باشد. 

وی ادامه داد: تکنولوژی پیشرفته این فرصت را به ما خواهد داد، که بصورت هماهنگ و دقیق و شفاف نسبت به ثبت اطلاعات سلامت به منظور برآیند دقیق وضعیت سلامت کشور اقدام کنیم. 

گفتنی است: کارگاه ۲ روزه ثبت پرونده الکترونیک با حضور دانشگاههای خراسان جنوبی، زابل، زاهدان، ایرانشهر و سمنان به مدت دو روز در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال برگزاری است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.