بعیدی‌نژاد: رسانه‌های داخلی بیشتر به مسائل ریز و فنی می‌پردازند

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه گفت: رسانه‌های داخلی بیشتر از اهمیت راهبردی مذاکرات 1+5 به مسائل ریز و فنی می‌پردازند.

بعیدی‌نژاد: رسانه‌های داخلی بیشتر به مسائل ریز و فنی می‌پردازند

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید بعیدی نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه  در نشست خبری که امروز 12 دی ماه در  مراسم رونمایی از کتاب "از برجام  فرجام" خود برگزار شد، بیان کرد: زمانی که ایران به توافق هسته‌ای رسید روزنامه نیوتایمز که از روزنامه‌ها مهم در سطح جهان است تیتر زد که ولوله در خاورمیانه چطور می‌شود که توافق هسته‌ای ایران در فعالیت‌های هسته‌ای خود به گونه‌ای عمل می‌کند که در خاورمیانه ولوله ایجاد کند. این مطلب این نکته را نشان می‌دهد که مسئله هسته‌ای ایران فراتر از مسائل فنی است و وسیعتر از خاورمیانه.

وی افزود: جان کری به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکرات تمام برنامه‌های خود را که از یک سال پیش برنامه‌ریزی شده بود تغییر می‌داد و به مذاکرات می‌پرداخت این به دلیل اهمیت راهبردی مذاکرات بود نه به دلیل مسائل فنی یا یک تأسیسات خاص اما در ایران ما شاهد هستیم که در رسانه‌های داخلی بیشتر از آنکه به اهمیت راهبردی مذاکرات پنج به اضافه یک قائل باشند به مسائل ریز و فنی این مذاکرات می‌پردازند.

بعیدی نژاد ادامه داد: اگر این مذاکرات شکل‌گرفت و به این نقطه رسید بر این اساس بود که آمریکا توانسته موضع هسته‌ای خود را نسبت به ایران تغییر دهد و این تغییر ساده نبوده و اینکه پرونده هسته‌ای ایران زمان زیادی طول کشید این بود که آنها نمی‌خواستند غنی‌سازی ایران را بپذیرند و ایستادگی، مقاومت و ایثار مردم ایران بود که باعث شد آنها موضع خود را نسبت به ایران عوض کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: ایران یک مدل جدیدی در دنیا ارائه کرده است که این مدل این است که دارای توانایی‌های هسته‌ای است اما سلاح هسته‌ای را محکوم می‌کند و در کشورهای جهان خیلی کم دیده می‌شود که کشوری هم غنی‌سازی داشته باشد هم آب سنگین داشته باشد و امروز همه در دنیا اقتدار هسته‌ای ایران را شناخته‌اند.


وی افزود: ما در گذشته هم قدرت داشتیم اما آنها نمی‌خواستند قدرت ما را بپذیرند می‌‌خواستند ایران را منزوی کنند اما با ایثار و مقاومت تمام ملت ایران امروز ایران در مرکز تحولات بین‌المللی قرار گرفته است و ایران امروز اثبات کرده که چیزی جز ثبات و امنیت نمی‌خواهد. تمام جزییات مذاکرات هسته‌ای در وین در این کتاب(از برجام تا فرجام نوشته حمید بعیدی نژاد) در بخش‌های مختلف آورده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار