با وجود گذشت پنج ماه از سال تحصیلی تنها 19 درصد از بوفه های مدارس در استان فارس مورد بررسی و نظارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محسن کلاری رییس سازمان دانش آموزی فارس در جمع خبرنگاران گفت: هفت هزار و 500 بوفه در مدارس استان وجود دارد که تنها یک هزار و 450 بوفه مدرسه از این سازمان دارای مجوز هستند.

رییس سازمان دانش آموزی  فارس ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال تحصیلی بخش عمده ای از این بوفه  مورد بررسی و نظارت قرار گیرند.

اما به نظر می رسد با روند فعلی سازمان دانش آموزی که پس از گذشت پنج ماه تنها 19 درصد نظارت داشته اند بعید نیست تا پایان سال تحصیلی این روند به بیش از 30 الی 40 درصد برسد.
 
تغذیه بخش مهمی از  روند یادگیری دانش آموزان است که مسئولان سازمان دانش آموزی یا فراموش کرده اند یا علاقه ای برای ارائه برنامه ای مدون و کار آمد جهت بهبود روند توزیع مواد غذایی در بوفه های مدارس ندارد و تنها به فکر ارائه طرح های ابتکاری برای آموزش صرف هستند یکی از این طرح های آموزش محور را می توان طرح مدرسه سیار نامید.

طرح مدرسه سیار در سرویس های مدارس انجام می شود در این طرح که رانندگان سرویس های مدارس مسئول اجرای آن هستند دانش آموزان در سرویس با  شیوه درست فرهنگ ترافیکی را آشنا می شوند.

بر اساس آماری که سازمان آموزش و پرورش ارائه کرده است این طرح مبتکرانه با وجود کاهش  یک هزار و 980  سرویس در مدارس شیراز اجرا شده است و سامانه 10003262  نیز آماده دریافت پیشنهادات و شکایات والدین از سرویس های مدارس است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.