تداوم حضور شبکه هاي اجتماعی در گرو پايبندي به نظام جمهوري اسلامي ايران

دادستان کل کشور ايجاد فضاي سالم در انتخابات را براي همه پرسود دانست.

تداوم حضور شبکه هاي اجتماعی در گرو پايبندي به نظام جمهوري اسلامي ايرانبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام "سيد ابراهيم رئيسي" در نشست تخصصي پي جويي موثر و کارآمد جرايم سايبري با بيان اينکه بايد در فضاي مجازي در جهت توسعه اجتماعي بهره بگيريم، گفت: هميشه براين امر تاکيد شده تا دانشمندان نيز از اين امکان در جهت علم افزايي و تبادل اطلاعات و ارتباطات اجتماعي استفاده کنند اما نکته قابل اهميت در اين راستا طبق تأکيدات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مديريت بر اين فضا است. 

وي ادامه داد: سالم سازي و ايجاد امنيت در فضاي مجازي امري اجتناب ناپذير است. اگر فضا ناامن باشد و تعرض در اين محيط به راحتي صورت بگيرد قطعا امنيت رواني جامعه مخدوش مي شود. چرا که فضاي ناسالم هرگونه پيشرفت را دچار مشکل مي کند. 

دادستان کل کشور تأکيد کرد: بي شک فضاي مجازي توأم با تمهيدات امنيتي و سالم سازي از ضروريات است. 

وي يکي از راه هاي ايجاد امنيت را راه اندازي شبکه ملي اطلاعات بيان کرد و گفت: اين امر به عهده دست اندرکاران بخش فني و زيرساخت هاست که بايد تلاش کنند شبکه ملي اطلاعات را هر چه سريعتر راه اندازي کنند . 

وي با اشاره به اينکه فضاي مجازي در دنيا هر 12ثانيه يک قرباني مي گيرد، تصريح کرد: اين پيشرفت و توسعه در فضاي مجازي اگر توأم با سلامت نباشد محصول آن دغدغه خاطر خواهد بود. بنابراين تلاش در اين راستا تنها به عهده پليس نيست بلکه دست اندرکاران زيرساخت ها بايد در اين راستا تلاش مضاعف داشته باشند؛ بدون نگاه به امنيت قطعا شيريني در اين فضا به تلخي تبديل مي شود. 

حجت الاسلام رئيسي گفت: دسترسي به اطلاعات در تمامي عرصه هاي مختلف اجتماعي امري پسنديده و مهم است اما بايد اين امر توأم با حفظ امنيت در اين محيط باشد. 

دادستان کل کشور ادامه داد : وزارت ارتباطات بايد در بخش هاي توسعه زيرساخت ها تلاش دو چندان داشته باشد و تا در اين فضا جرمي رخ ندهد اگر هم جرمي رخ داد با آن برخورد شود. 

وي به نفوذ در شبکه هاي بانکي اشاره کرد و گفت: اين امر يکي از دغدغه ها در دنياست علاوه بر اين مسئله پولشويي، قاچاق کالا و مواد مخدر، فضاي ناسالم اخلاقي و ورود به حريم خصوصي، از ديگر دغدغه ها است لذا بايد تلاش فراگير و همگاني در اين راستا صورت گيرد. 

حجت الاسلام رئيسي تأکيد کرد: بايد شبکه هاي اجتماعي فعال در فضاي مجازي پايبند به مقررات حاکم در نظام جمهوري اسلامي ايران باشند و اين يک اصل است چرا که کشورهاي ديگر به کاربران خود در شبکه هاي فضاي مجازي اجازه به خطر انداختن امنيت اخلاقي را نمي دهند. بلکه بارها مشاهده شده است که بسياري از شبکه هاي اجتماعي حتي در کشورهاي پيش تاز فيلتر شده اند. 

وي ادامه داد: به عقيده بنده بايد در اين راستا يک نگاه يکسان داشته باشيم و حتما تداوم و حضور شبکه هاي مجازي و اجتماعي که در فضاي ايران اسلامي فعال هستند در گرو پايبندي به نظام حاکم باشد. 

حجت الاسلام رئيسي با بيان اينکه کشف 90 درصدي جرايم در کشور توسط پليس فتا قابل تقدير و تشکر است گفت: اما بايد در اين راستا گام هاي بيشتري برداشته شود. وزارت ارتباطات و دولت بايد براي ايجاد امنيت و سلامت در فضاي مجازي تلاش کند. پس تقويت پليس در توسعه زيرساخت ها قابل تأکيد است. 

دادستان کل کشور در خصوص انتخابات پيش رو به نکته هايي اشاره کرد و گفت: امروز نظامي که برخاسته از راي مردم است مورد خشم نظام هاي مدعي حقوق بشر است و کوچکترين تخلف در فضاي مجازي جهت بر هم زدن انتخابات و تحت تأثير قرار دادن آن قابل تحمل نيست. 

وي با تأکيد بر اينکه ميزان رأي ملت است خاطر نشان کرد: قطعا در انتخابات به آراي عمومي مراجعه خواهد شد. ايجاد فضاي سالم در انتخابات براي همه پرسود خواهد بود. 
وي در پايان تصريح کرد: حضور حداکثري در انتخابات، پيروزي مردم و شکست دشمن را به دنبال خواهد داشت.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.