رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر، از وجود 346 مسجد در شهرستان های اهر و هوراند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ احمد زاده، گفت: با توجه به اینکه در جریان زلزله سال 91 ارسباران، بیشتر مساجد اعم از روستایی و شهری واقع در شهرستان اهر آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد، اعتبارات اختصاص یافته برای تعمیر مساجد آسیب دیده کافی نبوده و نیاز به اعتبارات بیشتری است که امیدواریم مسئولان در این زمینه عنایت ویژه ای داشته باشند.

وی، افزود: شهرستان اهر همچنین تعداد 51 موقوفه دارای درآمد با 107 رقبه  و همچنین 10 مورد بقعه و امام زاده دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر، گفت: امسال نیز بنای دو امام زاده واقع در شهرستان اهر به لحاظ فرسوده بودن بازسازی شده است و در آینده نسبت به تعمیرات بنای سایر امام زادگان نیز اقدام خواهد شد. 

وی، با بیان اینکه از اول امسال تاکنون 14 مورد وقف جدید در شهرستان اهر ثبت شده است گفت: ارزش این وقف های ثبت شده در حدود 10 میلیارد ریال می باشد که در جهت احسان حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س)، خانه سالمندان، خدمات عمومی از قبیل گورستان ها، توسعه و احداث مساجد وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر، گفت: کمک به دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت، کمک به بیماران، اطعام و احسان، تعزیه داری، کمک به مستمندان، مسابقات قرآنی، ختم قرآنی و غیره از اهم نیات موقوفات شهرستان اهر می باشد.

احمدزاده، همچنین با بیان اینکه برابر اطلاعات واصله در شهرستان اهر سالانه 140 هزار تن میوه تولید می شود و قابل نگهداری در سردخانه می باشد گفت: به همین منظور اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر اقدام به احداث سردخانه 10 هزار تنی به صورت فریون اتمسفری اقدام نموده که در حال احداث می باشد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.