طبیعت زیبای کوهستان ها در فواصل مختلف سال باعث حضور کوهنوردان در این مناطق می شود.

حادثه آبشار خور و سقوط 20 متری کوهنوردانبه گزارش خبرنگار سایر حوزه ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان کوهنوردی زمانی لذت بخش خواهد بود که فرد صعود کننده به تمامی هشدار ها و مسائل ایمنی توجه کند در این بین حوادث طبیعی در این مناطق نیز می تواند حادثه ساز باشد.

 در زمستان که کوهستان ها پوشیده از برف است باید احتیاط بیشتر هنگام کوهنوردی صورت گیرد در این فصل که ریزش بهمن نیز به حوادث کوهستان افزوده می شود باعث می شود که ورزشکاران این حوزه از مناطق بهمن خیز اطلاعات کافی داشته باشند.

حمید مساعدیان رئیس انجمن پزشکی کوهستان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره برخی حوادث کوهستان بیان کرد: طبق گزارش های رسیده به انجمن پزشکی کوهستان ایران روز جمعه 11 دی 94 یک تیم کوهنوردی آزاد از کوهنوردان کرج هنگام عبور از ارتفاعات بالا دست آبشار خور باعث شکستن نقاب در بالای آبشار می شوند شکستن این نقاب باعث سقوط 20 متری کوهنوردان می شود.

 پس از سقوط افراد همراه با نقاب به دلیل حجم برف زیاد در منطقه بهمن کوچکی در مسیر به راه می افتد این حادثه حدود 11.45 دقیقه اتفاق افتاده است ودر ابتدا تصور می شد حادثه فوق حین انجام تمرین یخ و برف یکی از گروه های کوهنوردی شهر تهران با تعداد تقریبی 12 نفر در یکی از دهلیزهای برفی به وجود آمده که باعث ریزش بهمن و گیر افتادن سه کوهنورد می شود .

وی ادامه داد: بعد از این حادثه بلافاصله از سوی همنوردان حاضر در منطقه رها سازی مصدومان 2 آقا و  یک خانم صورت می گیرد.

در این حادثه عملیات نجات امدادگران کوهستان هلال احمر و اعضای کارگروه جستجو و نجات هیات کوهنوردان البرز توسط سه تیم زمینی و یک تیم هوایی انجام می شد و عملیات در ساعت 16 پایان می یابد.

مساعدیان در پایان خاطر نشان کرد: در این روزها که بارش در کوهستان ادامه دارد و کوهها پوشیده از برف است به کوهنوردان توصیه می شود با توجه به شرایط نامناسب کوهستان ها عمل صعود را انجام ندهند و اگر هم درصدد این کار هستند مناطق بهمن خیز را شناسایی کنند و با آگاهی کامل کوهنوردی کنند .

این جمله را باید بیافزایم که در حادثه روز جمعه 11 دی البرز کوهنوردان باعث شکسته شدن نقاب شدند و بهمن آن چنانی رخ نداده است.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار