سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: این شهرستان با وجود داشتن دو مرز بزرگ صادراتی پرویزخان و خسروی از ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری و کسب مهارت در بخش های مختلف برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مرادعلی تاتار در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با وی افزود: دانش آموختگان دانشگاهی با مهارت آموزی می توانند خود را برای ورود به بازار کسب و کار آماده کنند.

وی اظهارداشت: برای سومین سال متوالی کشت زعفران بعنوان یک محصول راهبردی و مهم در مرکز آموزش فنی حرفه ای قصرشیرین انجام شده است که می تواند ارز آوری مناسبی برای کشور از جمله این منطقه به همراه داشته باشد.

تاتار تصریح کرد: مربیان مرکز فنی حرفه ای باید با ترویج و توسعه کاشت گل های تزیینی و زینتی و پرورش آن بعنوان این محصول صادراتی مهم در این مرکز و همچنین ترغیب و تشویق کشاورزان منطقه نسبت به پرورش گل و گیاهان زینتی، زمینه اشتغالزایی مناسب را فراهم کنند.

وی اظهارداشت: ظرفیت مرزهای صادراتی قصرشیرین نیازمند کسب مهارت های خاصی است و دانش آموخته گان در صورت مهارت می توانند با ایجاد کارگاه های تولیدی با توجه به نیاز شهرستان کالاهای تولیدی را با هزینه کمتری صادر کنند.

وی در ادامه گفت: بیش از یک هزار و 300 هکتار از منطقه ویژه قصرشیرین برای ایجاد سرمایه گذاری آماده واگذاری به متقاضیان است و این منطقه در آینده به طور قطع به منطقه آزاد تجاری تبدیل خواهد شد.

تاتار وجود سه رودخانه دائمی در قصرشیرین را از ظرفیت های بزرگ بخش کشاورزی این شهرستان مرزی دانست و گفت: استفاده از این ظرفیت ها توسط دانش آموخته گان توسعه اقتصادی منطقه را به همراه دارد.


انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمانشاه ، وجود ، مرز ، زمینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.