جشنواره فرهنگی و هنری شهید سید مجتبی علمدار برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، استاد حوزه و دانشگاه در جشنواره فرهنگی و هنری شهید سید مجتبی علمدار گفت: بیش از ۲۵۰ اثر در ۹ بخش به دومین جشنواره فرهنگی و هنری شهید علمدار در ساری ارسال شد که این آثار در بخش داستان، شعر، دل نوشته، پوستر، اینفو گرافیک، خاطره و وبلاگ موردبررسی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام‌ احسان بی ‌آزار تهرانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از آنان به‌ عنوان منشور بصیرت یادکرد و افزود: ما هرچه داریم به برکت مجاهدت‌ های شهدا و ایثارگران است.

سید مجتبی علمدار در سحرگاه ۱۱ دی‌ماه ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی و عاشق اهل‌ بیت در شهرستان ساری دیده به جهان گشود و دوران تحصیلش را در ساری طی نمود و برای اولین بار درحالی‌که تنها ۱۷ سال داشت به عضویت بسیج درآمد و در اواخر سال ۱۳۶۲ به کردستان رفت، سید برای اولین بار در عملیات کربلای یک شرکت کرد و مدتی پس‌ازآن وارد گردان مسلم بن عقیل در لشکر ۲۵ کربلا شد و تا پایان جنگ در آنجا ماند.

وی در عملیات کربلای ۴ و ۵ حضور داشت، در کربلای ۸ مجروح شد و مدتی بعد به جبهه بازگشت و در عملیات کربلای ۱۰ در جبهه شمالی محور سلیمانیه- ماووت شرکت کرد، سید مجتبی علمدار در سال ۱۳۶۶ مسئولیت فرماندهی گروهان سلمان از گردان مسلم ابن عقیل - از گردانهای خط‌شکن لشکر ۲۵ کربلا را بر عهده گرفت و در عملیات والفجر ۱۰ نقش‌آفرینی مؤثری داشت.

حاج سید مجتبی علمدار در اوایل دی‌ سال ۱۳۷۵ به دلیل جراحت شیمیایی روانه بیمارستان شد و پس از چند روز هنگام اذان مغرب روز یازدهم دی‌ماه نماز عشق را با اذان ملکوتیان قامت بست و به یاران شهیدش پیوست.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.