عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: کشورهای 1+5 جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا را بگیرند.

حسینی: تداوم فعالیت‌های دفاعی از حقوق مسلم ماست.

"سید باقر حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون تحریم‌های جدید کاخ سفید اظهار داشت: تداوم فعالیت‌های دفاعی و موشکی از حقوق مسلم کشورها و از جمله جمهوری اسلامی ایران است و هیچ گونه ارتباطی به آمریکا ندارد.

نماینده زهک و هیرمند اضافه کرد: همان‎گونه که از ابتدا هم گفتیم آمریکایی‌ها به دنبال بهانه جویی هستند و در واقع این اقدامات اثبات می‌کند که دست از بهانه جویی برنداشته‎اند.

وی با بیان اینکه اگر مذاکرات و حل و فصل مسائل مد نظر آنها بود هسته‌ای را دستاویز نمی‌کردند، تصریح کرد: تحریم‎های جدید ثابت می‌کند آمریکایی‌ها همواره دروغ گفته‎اند و غیرقابل اعتماد هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: بعد از حصول توافق و آشکار شدن ماهیت صلح‎آمیز فعالیت‏‎های هسته‎ای ایران ثابت کرد آنها  از ابتدا نیز هدف دیگری را دنبال می‌کردند.

وی با اشاره به لزوم اتخاذ مواضع مناسب از سوی کشورهای 1+5 از در قبال سیاست‌های کاخ سفید خاطرنشان کرد: لازم است بقیه کشورهایی که با آنان در موضوع هسته‌ای همراهی داشتند مقابل این اقدامات آمریکا را بگیرند.

حسینی گفت: مطابق تأکیدات مقام معظم رهبری و نامه اخیر ریاست جمهوری به وزیر دفاع پیرامون تداوم توانمندی‌های دفاعی و موشکی، باید توجه داشته باشیم مسائل اخیر، بیانگر دشمنی و غرض‎ورزی آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه لغو روادید سفرکنندگان به ایران برای ورود به آمریکا اظهار داشت: کارشکنی‌های مقامات آمریکایی ادامه دارد و سخنان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها روز به روز روشن‌تر می‌شود که البته ما از همان ابتدا به فرمایشات ایشان اعتقاد داشتیم.

نماینده زهک و هیرمند در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات اخیر کاخ‌سفید لازم است بعضی افراد خوشبین به آمریکا به تأکیدات رهبر انقلاب توجه بیشتری داشته باشند و بدانند آمریکا به دنبال کمک به کشور ما نیست،  بلکه برای ما هر روز مشکلات جدیدی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/


برای دریافت پیامک‌ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار