با توجه به اینکه کمیت از معیارهای اصلی دوره‌های قبل جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی بود این دوره از جشنواره کیفی سازی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخوندزاده قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشست خبری برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی که امروز برگزار شد در خصوص این جشنواره بیان کرد: بیست و یکمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با کیفیت‌ترین دوره این جشنواره است شرایط این جشنواره در طول برگزاری بر اساس معیارهای 20 سال قبل بوده است. زمانی که این جشنواره شروع به کار کرد ایجاد موج پژوهشی در کشور را به عنوان هدف خود قرار داده بود از آنجایی که در طی این 20 سال در خیلی از موارد شرایط تغییر کرده است می‌بایست شرایط جشنواره را نیز تغییر می‌دادیم زیرا پیش از این کمیت از جمله ملاک‌های جشنواره رازی بوده است.

وی با اشاره به نظر شورای عالی جشنواره رازی افزود: در این دوره از جشنواره افراد حقیقی شامل سه گروه علوم بالینی و سلامت، علوم پایه و ابداعات و اختراعات می‌شوند.

آخوند زاده با تاکید بر خاص بودن ویژگی‌های برگزیدگان این دوره از جشنواره عنوان کرد: امسال علاوه بر اینکه افراد می‌توانستند با معرفی خود در این جشنواره شرکت کنند ما نیز خودمان افراد واجد شرایط را جستجو کردیم به طور مثال در علوم بالینی و سلامت برگزیده اول که آقای فریدون عزیزی است یک امتیاز برای جشنواره به حساب می‌آید. 

وی ادامه داد: در برخی از دوره‌ها 48 برگزیده حقیقی داشتیم اما امسال به دلیل کیفی سازی 12 برگزیده داریم که این افراد ویژگی‌های ملی دارند که باعث ارتقاء کیفیت جشنواره شده است. 

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار کرد: در این دوره از جشنواره برگزیده‌های حقوقی و 4 مجله برتر علوم پزشکی کشور نیز حضور دارند. 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بانک پاسارگاد به عنوان بخش خصوصی حامی پژوهش‌ها بوده است گفت: همان‌طور که در برنامه پنجم توسعه ذکر شده است بخشی از بودجه پژوهش باید توسط بخش خصوصی تامین شود امسال کلینیک چشم پزشکی نور به عنوان حامی غیر دولتی در این بخش حضور داشته است. 

آخوند زاده با بیان اینکه یک درصد از دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور شامل 40 نفر می باشند، خاطر نشان کرد: 15 نفر از این دانشمندان کمتر از 40 سال سن دارند.

شایان توجه است که جایزه‌ها نیز حدود 25 درصد افزایش داشتند و نفر اول که در گذشته 20 میلیون تومان می‌گرفت امسال 25 میلیون تومان دریافت خواهد کرد. 

وی خاطر نشان کرد: 28 دی ماه سال جاری بیست و یکمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی در سالن همایش‌های رازی برگزار خواهد شد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.