مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: جامعه عشایری تأمین‌کننده 54 درصد گوشت قرمز مورد نیاز این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجید علی‌پور با بیان اینکه جامعه عشایری قشری مولد به شمار می‌روند، افزود: لازم است همراه با بحث محرومیت‌زدایی در روستاها موضوع محرومیت‌زدایی در جامعه عشایری را نیز به جد دنبال کنیم.

وی با اشاره به خدمات بسیار زیادی که نظام جمهوری اسلامی تاکنون به جامعه عشایری ارائه کرده است، اظهار کرد: لازم است به موازات خدماتی که به جامعه روستایی ارائه می‌شود این خدمات نیز به جامعه عشایری ارائه شود.

این مسئول به دوران تحریم اشاره کرد و گفت: در دوره تحریم جامعه عشایری تولید گوشت کشور را بر عهده گرفت و در همین استان کهگیلویه و بویراحمد 54 درصد از گوشت قرمز مورد نیاز توسط جامعه عشایری تأمین می‌شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، خدمات ارائه شده به جامعه عشایری را در طول سال‌های اخیر گسترده ذکر کرد و گفت: اما باید در خصوص موضوعاتی مانند آبرسانی به عشایر و بهسازی و ترمیم جاده‌های عشایری اعتبارات و تخصیص‌های بیشتری از منابع مختلف به امور عشایر داده شود.

این مسئول در پایان به اعتبارات ماده 180 اشاره کرد و گفت: این اعتبارات که مختص مناطق محروم است باید برای رفع مشکلات جامعه عشایری در اختیار امور عشایر برای رفع مشکلات راه و آب عشایری قرار گیرد.

انتهای پیام /س
برچسب ها: عشایر ، جامعه ، گوشت قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.