سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهار گفت: مشکل کمبود آب روستای 80 خانواری شهرستان بهار رفع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از همدان؛ ابراهیم فراهانی از رفع مشکل روستای «قیدعلی بلاغ» در شهرستان بهار خبر داد و اظهار کرد: این روستا دارای 80 خانوار است که با تلاش‌های صورت گرفته مشکل بی‌آبی این روستا را رفع کردیم.


وی با بیان اینکه آب شرب مورد نیاز ساکنان این روستا از محل یک رشته قنات تأمین می‌شد، گفت: متأسفانه بر اثر افت سطح آب‌های زیرزمینی، قنات با کمبود آبدهی مواجه شده و پاسخگوی نیاز اهالی نبود.

سرپرست آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهار ضمن تشکر از پیگیری و مساعدت مسئولان افزود: طبق رایزنی‌های انجام گرفته با کارشناسان شرکت و به منظور رفع مشکل کمبود آب شرب روستاییان نسبت به تجهیز یک حلقه چاه اقدام شد.

وی اجرای خط برق به طول 150 متر و نصب ترانسفورماتور 25 کیلووات را از جمله اقدامات انجام گرفته  دانست  و  تصریح  کرد: برای  راه  اندازی این  پروژه  مبلغی حدود 350 میلیون  ریال  هزینه  شده است.

 وی در ادامه سرانه آب شرب در روستاها را بیش از الگوی مصرف دانست و ادامه داد: فرهنگ‌سازی نسبت به رعایت الگوی بهینه مصرف آب در بین روستاییان در دستور کار است.

سرپرست آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهار با بیان اینکه استفاده از آب شرب سالم و بهداشتی برای  مصارف  دیگر در سطح  روستاها  را  شاهد هستیم گفت: تداوم  این امر زمینه  ساز  تشدید بحران  کم  آبی  است.

وی با بیان اینکه به طور حتم برنامه های ترویجی زمینه را برای برخورداری از شرایط بهتر ایجاد می کند، ارائه بهترین خدمات به روستاییان را در گرو همکاری و همیاری آنها دانست و خواستار توجه به این امر مهم شد.‎

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.