مقامات محلی هند جمعه اعلام کردند دهلی نو طرح آزمایشی زوج و فرد را از ژانویه در تلاش برای بهبود اوضاع آلوده ترین پایتخت جهان، اجرا می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،«کی کی شارما» از مقامات بلند پایه شهرداری دهلی گفت مقامات پایتخت هند اطمینان داده اند به به موازت این طرح ، تقویت حمل و نقل عمومی و بستن نیروگاه زغال سنگی را پیش بینی می کنند.
 
وی پس از نشست فوری درباره اوضاع در دهلی نو که ۱۷ میلیون جمعیت دارد گفت :« ما برای مدت زمانی به ویژه زمستان یعنی هنگامی که آلودگی بالا می رود ، طرح زوج و فرد را اجرا خواهیم کرد.»
 
این منبع افزود:« ما این طرح را از اول ژانویه آغاز خواهیم کرد.»
 
حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در خیابان های پایتخت هند حضور دارند و هر روز ۱۴۰۰ دستگاه خودرو جدید به این تعداد افزوده می شود.
 
شمار زیادی از شهرهای چین پیش از این شمار خودروهای درحال تردد خود را محدود کرده اند اما پایتخت هند این طرح را برای نخستین بار اجرا می کنند.
 
مقامات دهلی نو از چند سال پیش برای بهبود کیفیت هوای این شهر ناکام مانده اند .
 
براساس طبقه بندی سازمان جهانی بهداشت ،‌ دهلی نو آلوده ترین پایتخت جهان از نظر تمرکز ذرات بیش از دو و نیم میلیگرمی است.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دهلی نو ،‌ اعلام محدودیت تردد دو روز پس از تصمیم دادگاه هند در امور زیست محیطی صورت می گیرد که از مقامات خواست تا راهبرد مبارزه با آلودگی هوا را مشخص کنند.
 
کیفیت هوای دهلی در طول زمستان به سبب افزایش مصرف سوخت های فسیلی برای گرم کردن خانه ها و همچنین پدیده وارونگی هوا بدتر می شود.
 
برعکس پکن ،‌در دهلی نو در زمان رسیدن آلودگی به سطح خطرناک برای سلامت ، هیچ هشداری داده نمی شود.
 
دستگاه قضایی هند چندین تدبیر را برای مبارزه با آلودگی هوا برقرار کرده اند که از آن جمله می توان به برقراری عوارض اضافی برای کامیون هایی که شبانه واردت پایتخت می شوند ، اشاره کرد.
این تدبیر در عین حال هنوز اجرا نشده است .



منبع: خبرگزاری دانشجو
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.