معترضان به قتل یک نوجوان سیاهپوست در آمریکا، در مقابل منزل مسکونی دادستان «کلیولند» تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، معترضان به قتل یک نوجوان سیاهپوست در روز جمعه به سمت منزل مسکونی دادستان «کلیولند» در آمریکا تظاهرات کردند و خواستار کناره‌گیری وی شدند. 

تظاهرکنندگان، به تصمیم دستگاه قضایی آمریکا و محکوم نکردن دو افسر پلیس سفید پوستی، که عامل قتل این نوجوان۱۲ ساله بودند، اعتراض کردند. 

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که معترضان، که جمعیت آن‌ها بیش از ۱۰۰ نفر بود، مقابل منزل «تیم مک گینتی» دادستان ناحیه «کایاهوگا» تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند و خواستار تحقیقات بیشتر فدرال درباره حادثه شلیک مرگبار پلیس به «تامیر رایس» شدند. 

این پسر که یک تفنگ اسباب بازی در دست داشت، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۴ در پی شلیک نیروهای پلیس کشته شد. این حادثه تاثیری شدید بر جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد» در آمریکا داشت. 

نیروهای پلیس اطراف منزل مسکونی دادستان مستقر شده بودند. هیچ درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان گزارش نشد. 

 «مک گینتی» پیش‌تر در هفته کنونی اعلام کرد دو افسر پلیسی که در این حادثه شلیک مرگبار مشارکت داشتند، با جرایم جنایی روبرو نخواهند بود. وی همچنین مدعی شد در این خصوص هیچ شکی وجود ندارد که زمانی که «تامیر» هدف شلیک گلوله نیروهای پلیس قرار گرفت، در حال بیرون آوردن سلاح کمری بود.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۲ دی ۱۳۹۴
اینه حقوق بشر در ینگه دنیا .امیدوارم کسانی که هنوز دلشون واسه اونجا تنگه ببینن و ادم شن
آخرین اخبار