اختلالات خواب،‌ کاهش گیرایی و آرامش از جمله تاثیرات منفی آلودگی هوا است.

محمود خدا دوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تاثیر آلودگی هوا بر سلامت جنین بیان کرد: تاثیر آلودگی هوا بر سلامت جنین گفت: تاثیر آلودگی هوا بر افراد در طب رایج هم به طور دقیق مشخص نشده است اما آنچه که مسلم است تاثیر منفی این پدیده به افراد است‌. اما این که دقیقا چه مشکلی ایجاد می‌کند نیازمند انجام بررسی‌های آزمایشگاهی است. 

وی با اشاره به اصول شش‌گانه تندرستی، عنوان کرد: یکی از این اصول استنشاق هوای سالم و پرهیز از قرار گرفتن در هوای آلوده است هوای آلوده با انواع دودها بسیار خشک کننده است و باید در چنین شرایطی از مصرف غذاهایی مانند فست فود که باعث خشکی بدن و افزایش غلظت خون می‌شود، پرهیز کرد‌. 

خدادوست ادامه داد: وقتی خشکی در بدن زیاد می‌شود علاوه بر تاثیرات روحی می‌تواند باعث بروز اختلالات خواب شود.  علاوه بر این گیرایی و حافظه می‌توانند تحت تاثیر آلودگی هوا قرار گیرند‌. 

وی در مورد توصیه‌های تغذیه‌ای طب سنتی در هوای آلوده اظهار کرد: استفاده از دم نوش‌هایی مانند گل گاوزبان و سنبل الطیب می‌تواند برای بدن کمک کننده باشد مصرف کاهو و شیر بادام(بادام +گلاب+عسل) نیز در تقویت رطوبت و آرامش بدن موثر است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۳ دی ۱۳۹۴
اختلالات خواب در این هوای آلوده برای من اتفاق افتاده و در این چند روزه که هوا به شدت آلوده شده از بی خوابی و سنگینی سر و سوزش چشم رنج می برم. آلودگی هوا پیامدهای گوناگونی دارد. چرا هیچ کس به فکر هوای مردم نیست لطفا بیشتر هوای مردم را داشته باشید متولیان امر
آخرین اخبار