نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان : شهادت در همه ادیان آسمانی به خصوص اسلام و مسیحیت اهمیت ویژه ای دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ؛ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان ، در خطبه های این هفته نماز وحدت آفرین جمعه با تبریک سال نو میلادی به جامعه مسیحیت و تقدیر از خانواده شهدای اقلیت کشور گفت : در 8 سال دفاع مقدس اقلیت های دینی کشور پا به پای رزمندگان در دفاع از این مرز و بوم تلاش کردند  که در این میان ارامنه مسیحی بیشترین شهید را تقدیم به نظام و آرمانهای انقلاب کرده اند .

آیت الله سلیمانی افزود : در اسلام همه ادیان آسمانی قابل تکریم هستند و مسئله شهادت نیز هم در اسلام و هم در دین مسیحیت جایگاه ویژه ای دارد .

وی تصریح کرد : وجود 89 شهید 105 جانباز 25 اسیر و 4 مفقود الاثر در کارنامه همراهی جامعه ارامنه با رهبر کبیر انقلاب به ثبت رسیده است .

وی با تاکید بر تجلیل از خانواده شهداء و تکریم آنان تصریح کرد : مقام معظم رهبری (مدظله)توجه ویژه ای به دیدار و سرکشی از خانواده شهداء دارندو ایشان در آستانه سال نو میلادی با دیدارخود با خانواده یکی از شهداء اقلیت در تهران نشان دادند که مسئله تجلیل و تکریم خانواده شهداء نزد ایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است .و باید جوانان نیز این سنت را احیاء و ادامه دهند.

آیت الله سلیمانی به پایان ثبت نام انتخابات نیز اشاره و خاطرنشان کرد : رشد 65 درصدی ثبت نام شدگان مجلس شورای اسلامی و 62 درصدی مجلس خبرگان رخبری در کشور نشاندهنده استقبال بی نظیر مردم در طول انقلاب اسلامی بوده است که نوید بخش فضای مناسب انتخاباتی در کشور است .

امام جمعه معزز زاهدان با تاکید بر ساماندهی ثبت نام شدگان از سوی مسئولان مربوطه تصریح کرد : این استقبال گسترده ،مردم سالاری دینی و رقابت سالم در نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است .

وی بیان کرد : مشارکت حداکثری و جدی مردم پای صندوق های رای موچب پایداری نظام میشود و پاسخی محکم برای دستگاههای خبر پراکنی دشمنانی خواهد بود که انتخابات را در کشور مردود می شمارند .

وی عنوان کرد : از ویژگی های انتخابات در نظام جمهوری اسلامی. آزادی در دادن رای ،رقابتی بودن انتخابات وگزینش سالم است و مسئولان نیز باید در تائید افراد ، ویزگی هایی همچون ولایتمداری، تفکر جهادی ، بصیرت ، روحیه استکبار ستیزی و مصالح نظام و مردم را در نظر بگیرند .

وی اظهار کرد : طرفداران کاندیدها نیز اگر در انتخابات به هر دلیلی نتوانستند نماینده مورد نظر را بر کرسی بنشانند باید به جای آشوب و متهم کردن دیگران از طریق قانون به خواسته های خود برسند .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: شهادت ، ادیان ، اسلام ، مسیحیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.