کارشناس فوتبال کشورمان به بررسی کلی نیم‌فصل اول مسابقات لیگ برتر پرداخت.

بیژن ذوالفقار‌نسب در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: به طور کلی لیگ ما یک ویژگی منحصر به فرد دارد یعنی دولتی بودن باشگاه‌ها. بیش از 90 درصد ظرفیت‌های فوتبال ما وابسته به دولت است و اکثر باشگاه‌ها به شکل دولتی مدیریت می‌شوند. علاوه بر این، باشگاه‌های فوتبال ما عمدتا از استاندارد‌ها به دور هستند. اما کیفیت لیگ ما به دلیل استفاده از جوانان، نسبت به سال‌های قبل بهتر بوده و شاهد بازی‌های سریعتری هستیم. عمده‌ترین شکل مسابقات لیگ، تعطیلی‌های بیش از اندازه و برگزاری برخی مسابقات در زمان‌های نا‌مناسب برای هواداران بود. متاسفانه شاهد بودیم که کماکان تعداد هواداران ورزشگاه‌های فوتبال ما در حال کاهش است.
 
مهم‌ترین شاخصه لیگ امسال همانطور که عوض کردم، استفاده بیشتر از بازیکنان جوان است. مربیان ما خوشبختانه در این فصل اعتماد بیشتری به جوانان داشته‌اند. از لحاظ اجرایی هم شرایط مسابقات به غیر از همان تعطیلی‌های نا‌متعارف، خوب و مناسب بوده و لیگ این فصل را می‌توان با نظم قلمداد کرد.
 
درباره کیفیت زمین‌های مسابقات هم می‌توان گفت که با پیشرفت همراه بوده است. نهایتا در مورد داوری عرض کنم که بر‌خلاف خیلی افراد، عملکرد کلی داوران را با توجه به سختی‌های کارشان مثبت ارزیابی می‌کنم. هر‌چند هنوز هم بحث اشتباهات عجیب و کمیاب داوری در ایران تمام نشده است.
 
ترین‌ها:   
 
بهترین تیم:
 
بدون شک بهترین تیم که هم‌زمان پدیده لیگ امسال هم لقب دارد. تیم استقلال خوزستان است. درباره آینده این تیم لطفا دچار پیش‌داوری‌های منفی نشوید. من به شخصه خوشحال می‌شوم که یک تیم شهرستانی را در این حد موفق و عالی ببینم. رمز موفقیت این تیم استفاده جامع از بازیکنان بومی و استانی است که باعث ایجاد وحدت و هماهنگی و انضباط تیمی شده است.
 
بهترین مربی:
 
عبد‌اله ویسی به دلیل این‌که با استقلال خوزستان در صدر جدول لیگ حضور دارد.
 
بهترین بازیکن:  
 
بهترین‌ها و پدیده‌های لیگ امسال به عقیده من در یک نفر خلاصه می‌شود و اگر اجازه بدهید از 3 نفر برای این عنوان نام می‌بریم. از نظر بنده مهدی طارمی، گل‌زن پرسپولیس، جابر انصاری، هافبک پر‌تلاش استقلال تهران و مهدی ترابی بازیکن ملی‌پوش سایپا از بهترین بازیکنان این فصل هستند.
 
بهترین تیم در استفاده از بازیکنان جوان:  
 
استقلال تهران، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن با اطمینان بیشتر به جوان‌های خود میدان دادند که به نوبه خود شایسته تقدیر است.
 
بهترین بازیکن خارجی:  
 
متاسفانه هیچ‌کدام از بازیکنان خارجی توجه شده را به خود جلب کردند و ما بازیکن با‌کیفیت مناسب درلیگ کشورمان نداریم.
 

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار