مدیر عامل اتحادیه تعاونیهای سراسری تاکسیرانی کشور گفت: تخلف و تضییع حقوق رانندگان تاکسی علی رغم اعلام غیر قانونی بودن فعالیتهای شرکت تعاونی سهام عدالت ری هم چنان ادامه دارد.

محمد مهدی تیموری در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: با گذشت 4 ماه از اعلام غیر قانونی بودن اقدامات شرکت تعاونی سهام عدالت ری توسط سازمان خصوصی سازی در رابطه با توزیع برگه های سهام عدالت تاکسی رانان و هم چنین دریافت پول از تاکسی رانان این اقدامات غیر قانونی بدون هیچ گونه هراس و واهمه ای از قانون و مراجع نظارتی ادامه داد.
وی با انتقاد از عدم رسیدگی دستگاههای متولی اظهار داشت: متاسفانه علی رغم مکاتبات متعددی که این اتحادیه با مراجع زیربط داشته است شرکت تعاونی سهام عدالت ری با سو استفاده از غیاب دستگاه های نظارتی و قضایی و خلا موجود در خصوص رسیدگی به اقدامات فریبکارانه اش، دریافت وجوه غیر قانونی از تاکسیرانان را ادامه می دهد و موجب تشویش اذهان عمومی بخشی از شهروندان ترویج شایعه در خصوص اقدامات قانونی دستگاه های متولی سهام عدالت گردیده است.
محمد مهدی تیموری تصریح کرد: اطلاع رسانی های لازم از طریق مبادی رسانه ای و موجود در ناوگان تاکسیرانی صورت گرفته ولی تعلل دستگاه ها و مراجع قضایی و نظارتی موجب شده است که ارقام و مبالغ زیادی از رانندگان زحمت کش تاکسی تحت عنوان سهام عدالت دریافت گردد و متاسفانه سازمان خصوصی سازی و دبیر خانه سهام عدالت هم اقدام موثر و بازدارنده ای در رابطه با تخلف یک شرکت تعاونی که جهت انجام امور سهام عدالت تشکیل و تابع قوانین و ضوابط آنان می باشد انجام نداده است و موجبات نارضایتی، تضییع حقوق تاکسیرانان را فراهم آورده است.
وی با تاکید بر اینکه تمامی برگه های سهام توزیع شده در این شرکت متخلف توسط سازمان خصوصی سازی ابطال شده و برگه های سهام قانونی و معتبر از طریق این اتحادیه و تعاونی های تاکسیران در استان تهران و البرز توزیع می شود بار دیگر به رانندگان تاکسی هشدار داد و از مراجعه به شرکت تعاونی سهام عدالت ری خودداری و هیچ گونه وجهی پرداخت ننمایند و تاکسیران هم که مورد تطمیع این شرکت قرار گرفته و برگه هایی تحت عنوان سهام عدالت دریافت کرده اند اوراق در اختیار آنها فاقد ارزش قانونی و ابطال شده است، می تواند از طریق اتحادیه تاکسی رانی یا مراجع قضایی شکایت خود را اعلام نمایند.
تیموی از تاکسیرانان خواست تا از طریق سایت saaiutaxi.ir اطلاعات مربوطه به سهام عدالت خود را پی گیری نمایند.
این مقام مسئول در اتحادیه تعاونی های سراسری تاکسی رانی کشور در خصوص شیوه توزیع سهام عدالت تاکسیرانان شهر تهران گفت: جهت تسهیل در فرآیند دریافت اوراق سهام عدالت، مدیریت زمان و هم چنین جلوگیری از ترددهای مازاد و اتلاف وقت تاکسیرانان برابر هماهنگی های انجام شده اوراق از طریق پیک به درب منازل تاکسیرانان ارسال و پس از اخذ رسید تحویل مشتریان خواهد شد که در این بسترها تاریخ و ساعت ومدارک مورد نیاز جهت مراجعه به شرکت تعاونی سهام عدالت استان تهران تشریح شده است.
تیموری در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به مکاتبات متعدد انجام شده با دستگاههای نظارتی و مراجع ذیربط این اتحادیه در حدود وظایف و اختیارات مسئولیت خود را نسبت به جامعه تاکسیرانان ایفا و پیگیر تحقق مطالبات آنها می باشد اما در عین حال هر گونه پیامد و نارضایتی، تاکسیرانان متاثر از نظارت ناقص و تعلل دستگاه های مرتبط قانونی موجود در این عرصه می باشد و مسئولیتی متوجه این اتحادیه نمی باشد .

وی همچنین خواستار برخورد جدی دستگاه های قضایی و نظارتی با فعالیتهای فریبکارانه و غیر قانونی شرکت تعاونی سهام عدالت ری شد. /ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار