نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از شیوه برخورد رئیس جمهور این کشور با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و جاسوسی واشینگتن از مقامات تل‌آویو را «شرم‌آور» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ئرس تی وی، بن کارسون، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهور آمریکا، از شیوه برخورد باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور با اسرائیل انتقاد کرد. کارسون می‌گوید اوباما با اسرائیل مانند «دشمن واقعی خود» رفتار می‌کند.

کارسون روز چهارشنبه در بیانیه شنود مکالمه‌های نتانیاهو، مقام‌های اسرائیلی و  نمایندگان هوادار رزیم صهیونیستی در کنگره آمریکا را «واقعا شرم‌آور» دانست.

وی افزود اوباما «به جای تمرکز بر جلوگیری از تهدید هسته‌ای ایران، با اسرائیل که هم‌پیمان وفادار و دموکرات ما در خاورمیانه است مانند دشمن واقعی خود رفتار کرده است.»

کارسون این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که روزنامه وال استریت ژورنال روز سه‌شنبه گزارش داد سازمان امنیت ملی آمریکا هنگام مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت‌وگوهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل را شنود می‌کرد.

وال استریت ژورنال نوشت: پس از آن که سازمان امنیت ملی آمریکا متقاعد شد اسرائیل شاید به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، شنود مکالمات نتانیاهو و مشاوران او را آغاز کرد.

به نوشته این روزنامه، اگر چه پس از مدتی سازمان امنیت ملی آمریکا مطمئن شد که نتانیاهو قصد حمله به ایران ندارد، اما به شنود مکالمه‌های او و نمایندگان کنگره در زمانی که مذاکرات هسته‌ای با ایران در جریان بود ادامه داد.

کارسون در ادامه گفت این جاسوسی‌های ثابت می‌کند که اوباما، رئیس جمهوری است «که نه دشمنان ما باید از او بترسد و نه دوستان ما می‌توانند به او اعتماد کنند.»

وی همچنین از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا و وزیر خارجه پیشین اوباما، انتقاد کرد و گفت بی‌شک او هم از تلاش‌های کاخ سفید در جاسوسی از رژیم صهیونیستی با خبر بود و این که «او در تضعیف رابطه آمریکا و اسرائیل نقش داشته شرم‌آور است.»


انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار