نکات طلایی کار با مودم بی‌سیم

در مطلب زیر شما را با موارد سودمندی برای کارکرد بهتر مودم بیسیم آشنا می کنیم.

 به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر با مودم بي سيم به اينترنت متصل ميشويد در واقع در حال استفاده از يک فناوري واي فاي هستيد. اين فناوري با سيگنالهاي راديويي که منتشر ميکند کار ميکند و همين باعث بروز اختلالاتي در ارتباط بي سيم شما خواهد شد.

در ادامه این مطلب به نکاتی برای کارکرد بهتر مودم بسیم اشاره کردیم.


روش اصلي دريافت سيگنالها قرار دادن مودم در موقعيتي مناسب است. بهتر است مودم را در قسمت مرکزي خانه نصب کنيد و توجه داشته باشيد که محل قرارگيري مودم نبايد بسته و يا به اصطلاح کور باشد در صورتي که آنتن مودم را به صورت عمودي تنظيم کنيد سيگنالهاي دريافتي سيستم قدرت بيشتري خواهند داشت.

به جاي اينکه مودم را بر روي زمين يا سطوح پايين قرار دهيد، انرا روي يک ميز نصب کرده يا مکاني با ارتفاع زياد برايش در نظربگيريد و همچنين اين را در نظر بگيريد که سيگنالهاي راديويي به سختي از مواد فلزي عبور مي کنند.


وجود سيگنالهاي راديويي مربوط به ديگر شبکه هاي بي سيم محدوده شما مينواند مشکلاتي را برايتان ايجاد کند. با استفاده از ابزارهايي مانند wifi-analyzer در گوشي اندرويد خود ميتوانيد به وجود چنين اختلالاتي پي برد.

همچنين انواع مختلفي از لوازم خانگي ميتواند بر روي سيگنال هاي دريافتي سيستم شما اثار جدي گذاشته و قدرت ان را به حداقل کاهش دهد از جمله مواردي که بيشترين تداخل سيگنالي را ايجاد ميکند ميتوان به تلفن هاي بي سيم و يا ماکروويها اشاره کرد.

اين تاثيرات به حدي جدي است که در صورتي که سيستم شما يا مودم نزديک به اين لوازم بوده و درحال استفاده از آن باشيد هيچ سيگنالي را دريافت نخواهيد کرد.

نکات کلیدی در کار با مودم بیسیم

براي حل چنين مشکلات مربوط به تلفن هاي بي سيم بهتر است مدل تلفن خود را طوري انتخاب کنيد که توانايي عملکرد محدوده فرکانسي مختلف مثلا ۹۰۰ مگاهرتز يا ۱٫۹گيگاهرتزي را داشته باشد.

اين را بدانيد که مودم را نبايد در کنار فلزاتي همچون الومينيوم قرار دهيد زيرا اين فلز باعث جلوگيري از عبور سيگنالهاي مودم ميشود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار